جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

نخستین دستاورد اجلاس جهانی همدان برای ایران/توافق برای راه اندازی دفتر صنایع دستی و گردشگری سازمان جهانی جهانگردی در ایران

0 انتشار:

صدای میراث: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزاری چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی را درحالی فرصتی مغتنم در گردشگری ایران عنوان کرد که به گفته او، در توافقی که با «زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی(UNWTO) صورت گرفته است، افتتاح دفتر صنایع دستی و گردشگری زیرمجموعه unwto در ایران و بازنگری مسترپلان گردشگری کشور مورد توافق قرار گرفته است.

به گزارش صدای میراث؛ «چهلمین نشست عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی» صبح امروز(دوشنبه ۲۱ آّبان ماه) در سالن استانداری همدان و با حضور ۸۰ تن از نمایندگان ۲۷ کشور دنیا برگزار شد.

«علی اصغر مونسان» رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، اجلاس اعضای وابسته سازمان جهانی جهانگردی را فرصتی مغتنم و مزیت فراوان برای کشور دانست و افزود: علیرغم تمام تلاطم ها و تحریم های ناعادلانه ای که نسبت به ایران صورت گرفته است ایران توانست در حوزه گردشگری به رشد خود ادامه دهد.

او گفت: با توجه به شرایط سختی که هم اکنون ایرام در آن قرار دارد، دنیا همچنان ایران را به عنوان مقصد گردشگری قبول دارد و حضور ۸۰ عضو UNWTO به همراه دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی در ایران این گفته را تایید می کند.

مونسان اما در بخش دیگر سخنان خود بر دستاوردهای این نشست و توافقات صورت گرفته با دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی در ایران تاکید کرد و افزود: در مذاکراتی که با دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی صورت گرفت مقرر شد تا بخش صنایع دستی و گردشگری ذیل UNWTO تشکیل شود و مرکز آن هم ایران باشد و قرار شد که تصمیم گیری ها موکول به بررسی های کارشناسانه در تهران شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور اما به بازنگری مستر پلان گردشگری کشور اشاره کرد و ادامه داد: یکی از موضوعات مهم دیگری که مورد توافق بنده با دبیر کل سازمان جهانی جهانگردی قرار گرفت و به نظر می رسد که در این خصوص سازمان جهانی جهانگردی باید کمک کند موضوع حساب های اقماری است.

به گفته مونسان، متاسفانه در ایران هنوز سهم گردشگری در اقتصاد کشور به طور مشخص معلوم نیست. هرچند که تاثیرات گردشگری به طور مستقیم و غیرمستقیم قابل مشاهده است اما لازم است که به صورت آماری بدانیم که گردشگری چه سهمی را در اقتصاد کشور ایفا میکند.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: با مرکز آمار ایران و بانک مرکزی مکاتباتی صورت گرفت تا بتوانیم حساب های اقماری را شکل بدهیم.

او گفت: در این زمینه نیز لازم می دانیم تا از مشاوره کارشناسان سازمان جهانی جهانگردی بهره بگیریم.

او همچنین اکوتوریسم را موضوعی قابل توجه مطرح کرد و افزود: در ایران جاذبه های بی نظیر و متنوعی وجود دارد که در این میان توریسم فرهنگی رشد چشمگیری داشته است اما هم اکنون مقرر شده تا با استفاده از تجربیات بین المللی برای معرفی هر چه بهتر اکوتوریسم در گردشگری کشور استفاده کنیم و امیدواریم این موضوع را با سازمان توسعه جهانی بتوانیم ارتقاء دهیم.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید