پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

گفت‌وگو با علیرضا شریفی قهرمان بدنسازی طبیعی جهان در دوبی: برپایی رویدادهای با کیفیت منجر به رونق توریسم ورزشی می‌شود | رویدادهای ورزشی دوبی در جهان صدا می کند | نگاه تجاری با هدف جذب گردشگران ورزشی در برپایی رویدادهای ورزشی ایران وجود ندارد

0 انتشار:

صدای میراث: علیرضا شریفی ۲۱ ساله و ملقب به پسر فیزیک نچرال ایران است. این لقب به دلیل ۷ سال تلاش او در رشته بدنسازی طبیعی بدون مصرف داروهای متابولیک برای رشد بدن است. تلاش ۷ ساله او در این رشته سبز منجر به قهرمانی های متعدد برای او شده است. او ۴ دوره قهرمان کشور، چندین دوره قهرمان توابع استان تهران و نایب قهرمانی جهان و دو دوره قهرمان جهان در فیزیک نچرال است.

دریافت دو مدال طلای او در مسابقات جهانی فیزیک نچرال در دوبی همزمان با دریافت مدال قهرمانی هادی چوپان، بدنساز ایرانی در مسابقات آرنولد شوارتزینگر بود و موجب شد خبر قهرمانی او در ریز وزن‌ها چندان در رسانه های ایران به چشم نخورد. علیرضا شریفی را پدیده فیزیک نچرال ایران نیز خوانده‌اند. او توانست در مسابقات جهانی نچرال فیزیک در دوبی با کنار زدن ۴۲ ورزشکار جوان و بزرگسال جهان پرچم ایران را در امارات بالا نگاه دارد و دو مدال قهرمانی جهان را به خود اختصاص دهد.

صدای میراث با رویکرد توریسم ورزشی حالا پای صحبت‌های علیرضا شریفی نشسته است تا با بررسی موفقیت کشورهایی همچون امارات در برپایی رویدادهای جهانی ورزشی و نقش ورزش در رونق گردشگری کشورهای برپا کننده مسابقات جهانی، وضعیت ایران در جذب گردشگران ورزشی را بررسی کند.

علیرضا شریفی قهرمان بدنسازی مسابقات فیزیک نچرال ۲۰۲۴ دوبی با اعلام این که هر سال رویدادهای مختلف ورزشی در جهان برگزار می شود که منجر به جذب گردشگران ورزشی به آن کشورها می‌شود، به صدای میراث گفت: اگر بخواهیم به موضوع ورزش از جمله رشته بدنسازی در ایران نگاه کنیم و تاثیر آن ها در جذب گردشگر به کشور را بررسی کنیم، باید بگویم که ایران فدراسیون‌ های متعدد دارد که مسابقات مختلف از جمله بدنسازی را در کشور برگزار می کند. ولی به دلیل برخی محدودیت‌ها نمی‌تواند موفق به برگزاری رویدادهای حرفه‌ای از نگاه تجاری شود. همین موضوع موجب می‌شود که قادر به دعوت از ورزشکاران سراسر جهان نشود و نتواند از نگاه تجاری و گردشگری مانور زیادی در رویدادهای ورزشی داشته باشد.

او در توصیف موفقیت های کشور امارات در جذب گردشگران ورزشی و برپایی موفق رویدادهای جهانی در حوزه ورزش تاکید کرد: یکی از بزرگترین دلایلی که باعث شده امارات به شکل منحصر به فرد، مسابقات جهانی را برگزار کند این است که آن‌ها هزینه های بین المللی دریافت شده برای برپایی چنین رویدادهایی را صرف برگزاری مسابقات می کنند تا رویدادهای ورزشی به شدت باکیفیت برگزار شوند و صدای آن در جهان بپیچد. اما متاسفانه به نظر می‌رسد در کشورهایی مانند ارمنستان، گرجستان و حتی در کشور خودمان هزینه‌های دریافت شده بطور کامل صرف برگزاری با کیفیت مسابقات جهانی نمی شود و همین موضوع امارات و کشورهایی که نگاه تجاری و اقتصادی با گردشگری ورزشی دارند نظیر امارات در سطح جهان برای خودشان حرف داشته باشند و بتوانند گردشگران ورزشی را جذب کنند.

این قهرمان فیزیک نچرال بدنسازی ایران با اعلام این که رشته فیزیک نچرال در جهان بسیار قابل احترام است، چون هیچ دارویی برای رشد سریع بدن مصرف نمی شود و ورزشکاران این رشته طی ۵ تا ۷ سال تلاش بی وقفه و با حوصله بسیار قادر به ساختن طبیعی فیزیک بدنی خود می شوند، افزود: بدنسازی نچرال یک ورزش سبز و سلامت است که و به همین دلیل در مسابقات جهانی برای ورزشکاران نچرال احترام بالایی قائل هستند.

علیرضا شریفی گفت: مسابقات اخیر این رشته با کیفیت بالا و با تماشاگران جهانی در شهر دوبی برگزار شد و بنده توانستم با شرکت در دو بخش جوانان و بزرگسالان دو مدال طلای قهرمانی جهان را کسب کنم. در رده جوانان ۱۵جوان نچرال فیزیک حرفه ای بزرگ جهان و در رده بزرگسال نیز بین ۲۷ ورزشکار بزرگ نچرال جهان مقام نخست را کسب کردم.

او می گوید: هدف بعدی بنده به عنوان نماینده نچرال ایران، مسابقات حرفه ای بلژیک هست که پس از شرکت در رده بزرگسالان و کسب مقام طلا، به جنگ اورالی بروم و با به دست اوردن کارت حرفه ای جواز ورود به مسابقات لاس‌ وگاس را به دست آورم.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید