سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳

سمینار «ایران و ایتالیا؛ ۶۰سال همکاری در میراث‌فرهنگی» برگزار می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: سمینار «ایران و ایتالیا؛ ۶۰سال همکاری در میراث‌فرهنگی» از سوی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با همکاری موزه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، جوزپه پرونه سفیرایتالیا در تهران، پرفسور آندریانو روسی رییس ایزمئو، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی، بهروز عمرانی رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، روح‌الله شیرازی رییس پژوهشکده باستان‌شناسی در این مراسم حضور خواهند داشت.

این سمینار پیرو تفاهمنامه پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری و موسسه بین‌المللی مطالعات مدیترانه و شرق (ایزمئو) ایتالیا و پیشینه همکاری‌های ۶۰ ساله میان ایران و ایتالیا برگزار و رایزنی فرهنگی جمهوری ایتالیا در تهران از این رویداد در جهت معرفی و تحکیم روابط فرهنگی میان دو کشور حمایت کرده است.

این سمینار بر چهار حوزه اصلی در میراث‌فرهنگی ایران شامل؛ باستان‌شناسی آغاز تاریخ، باستان‌شناسی دوره هخامنشی، باستان‌شناسی دوره پارتی و ساسانی و حفاظت متمرکز است.

در هر یک از چهار حوزه یک سخنگوی ایرانی و ایتالیایی که در همکاری‌های مشترک در پروژه‌های میدانی حضور داشته و دارند مشارکت خواهند داشت.

گفتنی است، در حاشیه این سمینار که ساعت ۹ صبح روز یکشنبه ۲۶ آبانماه برگزار می‌شود، نمایشگاه «ایران و ایتالیا؛ ۶۰سال همکاری در میراث‌فرهنگی» در محل موزه ملی ایران افتتاح و تا ۱۰ آذرماه در این محل برقرار است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید