پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

آغاز بزرگترین رویداد گردشگری ایران در فقدان اروپایی ها | سازمان ملل اقدام ایران برای لغو روادید را ستود | انتقاد ایران و گردشگری ملل متحد از ایران هراسی

0 انتشار:

صدای میراث: بزرگترین نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران که بصورت یکپارچه به گردشگری اختصاص یافته است صبح امروز با حضور رییس جمهور، اعضای کابینه و سفرای خارجی در نمایشگاه بین المللی تهران افتتاح شد و دبیر کل گردشگری سازمان ملل نیز پروژه لغو روادید یکجانبه ایران با ۲۸ کشور خارجی را ستود.

به گزارش صدای میراث، بزرگترین نمایشگاه گردشگری ایران در شرایطی برگزار می شود که ایران تقریبا تهی از گردشگران اروپایی شده و انتشار خبرهای منفی علیه ایران نیز در رسانه های جهان به بالاترین سطح خود رسیده است. این موضوع اگرچه یک موضوع سیاسی است اما تاثیر مستقیم خود را بر گردشگران اروپایی و آمریکایی که عزم سفر به ایران داشته و دارند گذاشته و آن‌ها را از سفر به ایران بازمی‌دارد.

دولت ایران اما متوجه فقدان گردشگران اروپایی در ایران شده و برای کاستن از سطح زیان ناشی از از دست رفتن بازار گردشگری اروپا، تمام تمرکز خود را بر تعریف بازارهای جدید گردشگری قرار داده است. در این تعریف کشورهای همسایه و بازارهای نوظهور آفریقایی و آسیایی به شدت مورد توجه قرار گرفته و با همین رویکرد در هفته های اخیر لغو روادید ورود به ایران بصورت یکجانبه توسط رییس جمهوری ابلاغ شد. موضوعی که مورد تقدیر گردشگری ملل متحد نیز قرار گرفت.

افتتاح ۱۰۰ هزار پروژه گردشگری تا پایان دولت

سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی گردشگری ایران و در حضور سفرا و نمایندگان خارجی اعلام کرد که دولت ایران متعهد به حل مشکلات صنعت گردشگری است.

این اظهارات پس از آن عنوان شد که عزت‌الله ضرغامی در سخنانی در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران از رییس جمهور خواست تا معاون اول خود را مامور حل و فصل مشکلات گردشگری کشور کند.

عزت الله ضرغامی در سخنانی که در آیین گشایش بزرگترین نمایشگاه گردشگری ایران مطرح کرد، مهمترین اقدامات دولت را صدور ویزای ورود به ایران پس از ۲۰ ماه رکود گردشگری در دوران کرونا توسط رییس جمهور و لغو روادید یکجانبه ایران با ۲۸ کشور خارجی اعلام کرد و گفت: با این اقدام ۵۰ درصد جمعیت جهان می‌توانند بدون اخذ ویزا و تنها با خرید یک بلیت از ایران و جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنند. چون درهای ایران به روی جهان باز شده است.

او همچنین از رفع مانع اتمام ۵۰ پروژه گردشگری به ارزش ۴۰۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: تا پایان دوره اول ریاست جمهوری بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از پروژه های گردشگری که بخشی از آن‌ها هتل‌های پنج ستاره هستند افتتاح می شود.

پیشرفت بزرگ برای گشودن درهای ایران

همزمان زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل گردشگری ملل متحد که برای حضور در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به ایران سفر کرده است، از افزایش ۵ درصدی گردشگران ورودی به ایران در ماه‌های اکتبر و دسامبر درست در شرایطی که جهان جنگی تازه را در غزه تجربه کرده است، نسبت به مدت زمان مشابه قبل از شیوع کرونا در جهان خبر داد و گفت: آمار گردشگری جهان نیز به ۸۴ درصد قبل از شیوع کرونا رسیده و گردشگری جهان در مسیر بازیابی قرار دارد.

پولولیکاشویلی همچنین موضوع لغو روادید یکجانبه ایران با کشورهای خارجی را نیز ستود و اعلام کرد: این رویکرد پیشرفتی بزرگ در راستای گشودن درهای ایران و رشد گردشگری این کشور است که به تبادلات فرهنگی و همکاری‌های اقتصادی منجر می‌شود.

دبیرکل گردشگری ملل متحد ثبت جهانی روستای کندوان را در فهرست بهترین روستاهای جهان به ایران تبریک گفت و افزود: روستاهای بسیاری در ایران ظرفیت جهانی شدن دارند و گردشگری ملل متحد نیز برای کمک به این روستاها آماده است.

تقبیح ایران هراسی توسط ایران و سازمان ملل

زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل گردشگری ملل متحد پس از این اظهارات به دیدار رییس جمهوری ایران در سالن اجلاس سران رفت و در اظهاراتی به تقبیح ایران هراسی رایج در جهان پرداخت.

سید ابراهیم رییسی در این دیدار به دبیرکل گردشگری ملل متحد گفت که اهداف پشت پرده پروژه ایران‌هراسی برخی کشورهای غربی، ناشی از رویکردهای استعماری است که باید با آن مقابله کرد.

«زوراب پولولیکاشویلی» دبیرکل گردشگری ملل متحد نیز با انتقاد از تبلیغات منفی برخی رسانه‌های غربی علیه جمهوری اسلامی ایران، معرفی فرهنگ و تمدن غنی ملت ایران و همچنین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کشورمان را از جمله اهداف سفر خود به ایران اعلام کرد و گفت: ایران ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش گردشگردی به ویژه گردشگری سلامت دارد و اقدام دولت این کشور در لغو روادید با ده‌ها کشور جهان گامی بسیار مهم در توسعه گردشگری ایران است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید