دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳

احد عظیم زاده به دلیل اقدامات بشردوستانه در بخش هنر برنده مدال صلح آسیا شد | فیلیپین مدال صلح آسیا از خاورمیانه را بر گردن تاجر ایرانی می اندازد

0 انتشار:

صدای میراث: احد عظیم زاده تاجر ایرانی فرش، خیر میراث فرهنگی و رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران، به دلیل اقدامات بشردوستانه برنده مدال صلح آسیا از منطقه خاورمیانه شد و این مدال هفته آینده در مانیل پایتخت فیلیپین به وی اهدا می شود.

به گزارش صدای میراث، احد عظیم زاده امشب عازم فیلیپین می شود تا در مراسم اهدای مدال صلح آسیا حضور یابد. دلیل اهدای این مدال به تاجر ایرانی فرش دستباف کشور به دلیل خدمات بشردوستانه در حمایت از بافندگان فرش در بخش هنر و صنایع دستی است. او توانسته است با ایجاد اشتغال در بخش فرش، آثار بسیاری از هنرمندان این حوزه را خریداری و به اشتغال در این بخش کمک کند.

احد عظیم زاده علاوه بر فعالیت در صنعت فرش دستباف ایران، ریاست کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران را دارد و صنعت هتلداری نیز یکی دیگر از فعالیت های او در بخش گردشگری است. عظیم زاده همچنین از اعضای موسس انجمن خیرین میراث فرهنگی است و یکصد میلیارد تومان به این انجمن کمک کرده است.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگویی کوتاه با صدای میراث با اعلام خبر عزیمت خود به فیلیپین برای دریافت مدال صلح آسیا اعلام کرد: ۱۷ نفر در آسیا برنده این مدال شده اند که نام بنده از خاورمیانه در این فهرست است.

او گفت: این مراسم در فیلیپین برگزار می شود و رییس جمهور پرتغال و رییس جمهور اسبق کرواسی و صدراعظم بلژیک نیز برنده این مدال شده اند و از خاورمیانه نیز جایزه صلح آسیا به بنده تعلق گرفته است.

احد عظیم زاده در پاسخ به این سوال صدای میراث که مدال صلح آسیا به چه دلیل به او تعلق گرفته است افزود: مدال صلح آسیا به دلیل فعالیت های بشردوستانه و شناساندن فرش و هنر ایرانی در جهان به بنده تعلق گرفته است و در سخنرانی ۱۲ دقیقه ای خود نیز جهان را به صلح دعوت خواهم کرد.

رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران همچنین در پاسخ به این سوال صدای میراث که فعالیت های بشردوستانه شما چه مواردی بوده است؟ اعلام کرد: زمانی که بنده با مسئولین داخلی و خارجی می نشینم و از آن ها می پرسم چرا باید در کشورها جنگ باشد با توجه به این که انسان را خدا آفریده و بشر نباید بکشد و آن ها را به صلح دعوت می کنم و وقتی کارهای خیرخواهانه انجام شده است که به عنوان فعالیت های بشردوستانه شناخته می شود این جایزه و مدال صلح آسیا در خاورمیانه به بنده اهدا می شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید