جمعه, ۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تاکید بر توسعه گردشگری ماکو بر مبنای حفظ محیط زیست

0 انتشار:

جلسه راهبردی جشنواره سفرنگاری ماکوگرام با حضور مدیران ارشد شهرستان ماکو و اعضای دبیرخانه جشنواره دیروز در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

به گزارش صدای میراث به نقل از نمایندگان فصلنامه گیلگمش در این نشست، اعضای ستاد اجرایی جشنواره پیشنهادهای خود را برای برگزاری بهتر جشنواره سفرنگاری ماکوگرام اعلام کردند که این پیشنهادات مورد حمایت مدیرعامل منطقه آزاد ماکو، امام جمعه شهرستان ماکو، فرماندهان سپاه، نیروی انتظامی، هنگ مرزی، فرمانداران و دیگر مدیران محلی قرار گرفت.

غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به حرکت سازمان منطقه آزاد ماکو در محور توسعه سبز و هوشمند گفت: توسعه باید بر مبنای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی با استفاده از تکنولوژی و علم روز صورت گیرد .

او برندسازی و معرفی هوشمندانه منطقه را لازمه رسیدن به چشم انداز توسعه ماکو خواند و گفت: دولت و بخش خصوصی باید هزینه کرد در حوزه برندینگ و برندسازی را سرمایه‌گذاری بدانند و به این حوزه ورود کنند چرا که سرمایه‌گذاری در صنعتی نامرئی به نام برندینگ اگر به بار نشیند سال‌های سال می‌توان از ثمره آن بهره برد.

سلیمانی افزود: بیش از ۶۰ درصد جامعه منطقه آزاد ماکو عشایری هستند و می‌توان با برنامه‌ریزی و مطالعه علمی از این ظرفیت بهره برد.

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو گفت: جذب گردشگر و بومگرد به منطقه زودبازده‌ترین اقدام برای کار آفرینی است.

به گفته او، در سه ماه اول سال جاری تعداد ۱۵۰ هزار متقاضی ورود به منطقه آزاد ماکو از کشورهای همسایه وجود داشت و با همکاری رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور موانع ورود گردشگران خارجی به منطقه نیز مرتفع می‌شود.

حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو نیز در این نشست از مسئولین خواست که برای تحقق اجرای طرح گردشگری در منطقه آزاد ماکو اهتمام جدی داشته باشند.

او گفت: رونق گردشگری همسو با محیط زیست در این منطقه توسعه آینده منطقه و استان آذربایجان غربی را رقم می‌زند.

حجت الاسلام رنجبری تاکید کرد: باید همه مسئولین برای تحقق و اجرایی شدن طرح گردشگری در این منطقه تلاش کنند، ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو فرصت بزرگی است که در صورت برنامه‌ریزی و با مشارکت مردم زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و گردشگری منطقه را فراهم می‌کند.

گفتنی است جشنوار سفرنگاری ماکو گرام از ۸ تا ۱۲ امرداد ۱۳۹۷ به همت منطقه آزاد ماکو و با همکاری فصلنامه گیلگمش برگزار می شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید