دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تورهای گردشگری ورودی به ایران کنسل شدند | گردشگران ترکیه، روسیه، چین، هندوستان و اسپانیا از سفر به ایران خودداری کردند | رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی تهران: کشورهای همراه هم تورهای سفر به ایران را کنسل کردند

0 انتشار:

صدای میراث: اتفاقات رخ داده در ۶ ماه گذشته در خاورمیانه همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به غزه و پس از آن حمله به کنسولگری ایران در دمشق پایتخت سوریه، سیر گردشگری ورودی به ایران را با مشکل مواجه کرد و در تازه‌ترین رخداد پس از اتفاقات چند روز اخیر و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای، کشورهای همراه و همسایه ایران تورهای ورودی به کشور را کنسل کردند.

امیر پویان رفیعی شادف رییس جامعه حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی تهران با اعلام این خبر به صدای میراث گفت: با توجه به تحولات اخیر در منطقه و تنش های سیاسی به وجود آمده پس از حمله اسراییل به غزه و اتفاقات چند ماه اخیر با رکود گردشگر ورودی مواجه شدیم که دلیل آن تاثیرگذاری اتفاقات منطقه‌ای بود. اما پس از حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق و بازتابی که این موضوع داشت و پیش‌بینی کشورهای دیگر از آینده تنش‌ها و دامن زدن آن ها به موضوع تنش ها، اکثر تورهای ورودی به ایران لغو و کنسل شد.

امیر پویان رفیعی شاد اعلام کرد: در فصل تورهای ورودی به ایران و زمان سفر به ایران هستیم اما تورهایی که از کشورهای دیگر داشتیم همگی سفر خود به ایران را کنسل کردند.

او افزود: تورهایی که از ترکیه، هندوستان، چین و اسپانیا برای سفر به ایران ثبت نام کرده بودند همگی سفرهایشان را کنسل کردند و لغو پروازهای لوفتانزا و اتریشی هم به این موضوع دامن زد، چون مساله ناامنی در منطقه را دامن زده‌اند و موضوعات را فراتر از آنچیزی که هست جلوه می دهند. بعضی کشورها نیز اتباع خود را از منطقه فراخوانده‌اند که این موضوع هم باعث شده تورهای ورودی به ایران کنسل شود.

رییس انجمن حرفه‌ای دفاتر خدمات مسافرتی تهران با اعلام این موضوع که فصل سفر به ایران از اواخر فروردین شروع می‌شد و تا اواخر خردادماه ادامه داشت گفت: تمامی تورهای ورودی اردیبهشت و خرداد در برخی دفاتر مسافرتی کشور کنسل شده است.

او افزود: حتی برخی کشورهایی که برای سفر به ایران به مسایل اینچنینی بی توجه بودند و تنش های سیاسی خیلی تاثیری بر سفر آن ها به ایران نداشت نیز نظیر گردشگران اسپانیایی که در دوره های مختلف حداقل گردشگر را از آن کشور داشتیم هم از سفر به ایران انصراف داده‌اند. حتی از دوستانی که در مسیر روسیه فعال هستند شنیدم که توریست های روس هم سفرشان به ایران را کنسل کردند. این در حالی است که کشورهایی نظیر ترکیه، چین، هنگ کنگ، روسیه و هند هم که همیشه مخاطب ما برای سفر به ایران بودند دیگر تمایلی به سفر ندارند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید