پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

رییس جامعه هتلداران ایران: هتل‌ ها در نوروز افزایش قیمت ندارند | ۵۰ درصد اتاق هتل ها در نوروز ۱۴۰۳ خالی می‌ماند | هتل‌ ها نوروز ۱۴۰۳ هم متضرر می‌ شوند

0 انتشار:

صدای میراث: ۵۰ درصد اتاق هتل‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ خالی می‌مانند و به گفته رییس جامعه هتلداران ایران نوروز ۱۴۰۳ نیز صنعت هتلداری ایران متضرر خواهد شد.

جمشید حمزه‌زاده، رییس جامعه هتلداران ایران در گفت‌وگو با صدای میراث اعلام کرد: هتل ها در نوروز ۱۴۰۳ هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت و اتاق هتل ها براساس قیمت سال ۱۴۰۲ به مسافران و گردشگران نوروزی فروخته می شود.

او با اعلام این که قیمت اتاق هتل‌ها براساس ستاره هتل ها تعیین می شود گفت: هتل های یک تا ۵ ستاره هر کدام براساس خدماتی که به مشتری ارایه می کنند نرخگذاری می شوند و و البته قیمت اتاق آن ها نیز متناسب با وضعیت استان‌ها متفاوت است. قیمت هتل ها در برخی استان‌های گردشگرپذیر بیشتر و در استان‌هایی که گردشگر کمتری به آن ها سفر می کند ارزان تر است. اما موضوع اصلی آن است که در نوروز ۱۴۰۳ نیز براساس رویه اعلام قیمت اتاق هتل ها در مهرماه، هتل های کشور در ایام نوروز افزایش نرخ ندارند.

رییس جامعه هتلداران ایران در پیش بینی خود از وضعیت سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ و سطح اقامت مسافران نوروزی در هتل های کشور اعلام کرد: متاسفانه سفر هنوز به شکل سنتی انجام می شود و استان های شمالی، خراسان رضوی، اصفهان و شیراز در نوروز مسافر بیشتری دارند و برخی استان ها همچنان در بخش سفرها ضعیف مانده اند و همین موضوع موجب شده است ضریب اشغال هتل ها در استان هایی که مسافر کمتری دارند پایین باشد. نوروز ۱۴۰۳ نیز به نظر می‌رسد به دلیل همزمانی با ماه مبارک رمضان آمار سفر در کشور بالا نباشد و به همین دلیل ضزیب اشغال هتل های کشور به زیر ۵۰ درصد برسد.

جمشید حمزه زاده تاکید کرد: متاسفانه هتل های کمشور امسال نیز همچون سال های گذشته متضرر خواهند شد و تنها سه روز اول نوروز ممکن است برخی استان های گردشگرپذیر کشور با ضریب اشغال کامل هتل ها مواجه شوند.

رییس جامعه هتلداران ایران افزود: ۱۲۶۰ هتل در کشور داریم که از این تعداد ۶۵ هتل ۵ ستاره، ۱۶۰ هتل ۴ ستاره و مابقی هتل ها یک تا سه ستاره هستند.

او گفت: برخی هتل ها در استان های شمالی، کیش و قشم شاید با استقبال بیشتر مسافران نوروزی مواجه شوند و ۱پیش بینی ما این است که امسال نیز هتل ها در استان خراسان رضوی به دلیل ماه مبارک رمضان با کاهش مسافر مواجه شوند.

جمشید حمزه زاده، در پاسخ به سوال صدای میراث درباره محاسبه میزان زیاندهی هتل های کشور در نوروز ۱۴۰۳ گفت: مبلغ دقیق را نمی‌توان الان اعلام کرد. اما هتل های نوساز اگر تا ۴۰ درصد ضریب اشغال داشته باشند معادل هزینه های خود را ژر می‌کنند و هتل های قدیمی نیز اگر تا ۵۰ درصد پر شوند، هزینه های خود را جبران می کنند. هزینه هتل‌ ها هم اکنون به شدت بالا رفته و با افزایش بی رویه هزینه ها تبدیل به چالش های اساسی صنعت هتلداری و گردشگری کشور شده است.

رییس جامعه هتلداران ایران افزود: قیمت یک صبحانه که روی اتاق هتل به مسافران عرضه می شود با توجه به اقلام زیادی که در صبحانه هتل وجود دارد، مبلغ کلانی را به هتلدار تحمیل می کند. این جدای از تجهیزاتی است که در اتاق ها برای مسافران قرار داده شده است. چندسال قبل یک دمپایی یکبار مصرف در اتاق هتل ۶۰۰ تومان بود که الان این مبلغ به حدود ۷ هزار تومان رسیده است. مسواک و خمیر دندان و شوینده ها نیز با افزایش قیمت چند برابری مواجه شده اند و بنابراین هزینه هتل ها به شدت افزایش یافته و حاشیه سود آن ها نسبت به سال های قبل بسیار کمتر شده است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید