یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳

محیط بانان آشوراده از مدیرکل هتاک میراث فرهنگی گلستان شکایت می کنند | اداره حفاظت محیط زیست مازندران پیگیر احقاق حق محیط بانان آشوراده است | دلیل هتاکی مدیر میراث گلستان به محیط بانان آشوراده درخواست مجوز ورود بود | پیگیری معاون سیاسی امنیتی استان مازندران برای برخورد قاطع با مدیرکل هتاک

0 انتشار:

صدای میراث: محیط بانان آشوراده صبح فردا شکایت خود از مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان را بابت توهین و هتاکی صورت گرفته در مرجع قضایی ثبت کنند.

براساس پیگیری های صدای میراث، هتاکی مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان به محیط بانان آشوراده که در فضای مجازی به سرعت منتشر و وایرال شد، کار را به جایی رساند که معاون سیاسی، امنیتی استانداری مازندران در تماس با استانداری گلستان درخواست برخورد جدی با مدیرکل هتاک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان را مطرح کند.

پیگیری های صدای میراث مشخص کرد که محمد جواد ساوری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان که ظاهرا از سوی استاندار گلستان برای تصدی این سمت معرفی شده هنگام ورود بدون مجوز و غیرقانونی به آشوراده با هدف اجرای طرح گردشگری در این منطقه چندین دستگاه کامیون و خودروی سنگین را با خود همراه کرده است که دو محیط‌بان آشوراده به نام های محمود تقی پور، مسئول محیط بانی آشوراده و مسعود راهدار از او درخواست مجوز ورود به آشوراده می کنند. اما مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان که مجوز ورود به آشوراده نداشته به محیط‌بانان پرخاش می کند و با رفتاری دور از شان یک مدیر میراثی کشور، از واژه های قومیتی علیه آن ها براساس اظهارات محیط بان های آشوراده استفاده و می‌گوید لزومی به ارایه مجوز به محیط بان ها نمی‌بیند.

دو محیط بان آشوراده که اصالتا مازندرانی هستند و از این منطقه به پاسداری منطقه حفاظت شده آشوراده مامور شده‌اند، درباره اظهارات دور از شان رییس اداره میراث فرهنگی استان گلستان در گزارشی که به سازمان حفاظت محیط‌زیست ارسال شده است، اعلام کردند که جواد ساوری چندین بار آن ها را مازندرانی خطاب کرده و با توهین به آن ها اقدام به تهدید محیط‌بان ها کرده است.

صدای میراث اطلاع یافته است که سازمان حفاظت محیط‌زیست برخورد جدی با مدیر هتاک میراث فرهنگی استان گلستان با محیط‌بانان را در دستور کار قرار داده و هر دو محیط بانی که مورد هتاکی مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان قرار گرفته‌اند صبح فردا شکایت خود برای برخورد با جواد ساوری را در مرجع قضایی ثبت خواهند کرد.

اداره میراثفرهنگی استان مازندران و سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز با اطلاع از تصمیم محیط‌بان های آشوراده به آن ها اعلام کرده اند که تا احقاق حق آن‌ها کوتاه نخواهند آمد و آن ها را از حق قانونی خود برای شکایت از مدیر هتاک میراث فرهنگی گلستان تنها نخواهند گذاشت.

در همین رابطه عطاءالله کاویان مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران به صدای میراث گفت: ورود مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان به آشوراده بدون هماهنگی، بدون مجوز و کاملا غیرقانونی بوده و با این حال، محیط بان‌های آشوراده که از بهترین میراث‌بانان طبیعی ایران هستند و هر دو تحصیل کرده ‌اند، از مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان خواسته‌اند که برای ورود به آشوراده مجوز ارایه کند و پس از ارایه مجوز خودروها و کامیون هایی را که همراه خود برای ورود به آشوراده آورده است وارد منطقه کند. اما ایشان به محیط‌بان ها گفته است که مجوز ندارد و اگر هم داشته باشد به محیط‌بان ها ارایه نخواهد کرد و محیط‌بان ها باید خودشان بروند و از وزارت میراث فرهنگی مجوز ورود او را بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان مازندران به صدای میراث گفت: آشوراده منطقه حفاظت شده است و هر فردی که وارد این منطقه می شود باید پیش از ورود هماهنگ شده باشد و مجوز ورود ارایه دهد. درب ورودی آشوراده همین حالا بسته است و بدون هماهنگی هیچ فردی امکان ورود به منطقه را ندارد. بنابراین انتظار آن بود که یک مدیر تدبیر بیشتری برای ورود به منطقه حفاظت شده آشوراده داشته باشد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید