پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

نرخ اقامت در هتل‌ها ۲۵ تا ۴۵ درصد افزایش می یابد

0 انتشار:

صدای میراث: رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران از افزایش نرخ هتل‌ها در سراسر کشور خبر داد و میانگین این افزایش قیمت را ۲۵ درصد اعلام کرد.

جمشید حمزه‌زاده به ایسنا گفته است که میزان افزایش نرخ ۲۵ درصدی قیمت اقامت در هتل‌ها، رقم نسبی و میانگین کشوری است و این افزایش بسته به نوع خدمات و استانداردسازی هتل‌ها بین ۱۰ تا ۴۵ درصد در نوسان خواهد بود.

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت: پیشنهاد افزایش نرخ اقامت در هتل‌ها به معاونت گردشگری ۴۵ درصد بوده که امیدواریم به نتیجه برسد.

افزایش نرخ هتل‌ها در کشور هر سال در مهرماه و با میانگین ۱۰ تا ۲۵ درصد اعمال می‌شد. افزایش قیمت هر سال با نرخ سالانه تورم انجام می‌شد. اما براساس آنچه ایسنا اعلام کرده است، در چند سال اخیر میزان آن به شکل رسمی کم‌تر از نرخ تورم و میانگین در حدود ۲۵ درصد بود و البته به شکل غیررسمی در برخی هتل‌ها افزایش نرخ بیشتری اعمال می‌شد.

هتلداران افزایش هزینه نگهداری هتل، افزایش قیمت مواد غذایی، گرانتر شدن قیمت انرژی، دستمزدها و مالیات‌ و عوارض را مهم‌ترین عامل تعیین‌کننده در افزایش نرخ اقامت در کشور اعلام کرده‌اند که منجر شده است هتل همچنان در طبقه کالاهای لوکس طبقه بندی شود.

مرکز پژوهش‌های مجلس نیز سال ۷۲ اعلام کرده بود که کمتر از پنج درصد از سهم اقامت مسافران به دلیل گران بودن نرخ اقامت در هتل‌ها انجام شده است و حدود ۷۳ درصد اقامت در سفرهای داخلی در منزل آشنایان و بستگان بود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید