شنبه, ۰۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳

کتاب «۱۰۰ اثر ایران در موزه‌های جهان» منتشر شد

0 انتشار:

صدای میراث: «۱۰۰ اثر ایران در موزه‌های جهان» عنوان پنجمین جلد از مجموعه‌ٔ «ایران ۱۰۰۱» است که در تیرماه ۱۴۰۲ به نویسندگی سحر امینی در ۲۴۷ صفحه توسط انتشارات نوسده در اختیار دوستداران ایران قرار گرفته است. در این کتاب سعی شده است میراث منقول ایرانی خارج از کشور به علاقه‌مندان معرفی شود.

گرچه پیشکش فرش‌های ابریشمی نفیس، پارچه‌های مخمل و زربفت و خلعت‌های سلطنتی از سوی شاهان صفوی به پادشاهان سایر کشورها، سفرا و جهانگردان اروپایی، پیش از قرن نوزده میلادی گنجینه‌های سلطنتی اروپا را غنا می‌بخشید، علاقه‌ ایشان به این اولین نمونه‌های ارزشمند هنر ایرانی با کاوش‌های باستان‌شناختی و مراودات سیاسی روزافزون شد.

در این کتاب بخش کوچکی از هزاران گنجینه ارزنده ایران در موزه‌ها و مجموعه‌های دنیا معرفی می‌شوند، آثاری که در هر برهه‌ای از زمان در پس خطوط و نقش‌ها به دست هنرمندی توانا خلق شده است.

در این کتاب با توجه به گستردگی موضوع و تعداد موزه‌ها و آثار هنری آن‌ها سعی شده است اشیایی انتخاب شوند که علاوه بر ارزش تاریخی و هنری، موضوع جذاب برای خواننده داشته و تا حد امکان تمام دوره‌های تاریخی ایران را دربرگیرد.

این آثار در سه بخش اصلی ایران باستان، سده‌های میانه و دورە‌ٔ معاصر تقسیم و در ده فصل معرفی شده اند.‌

این کتاب ۳۵۰ هزار تومان قیمت دارد و علاقمندان می‌توانند نسخه آنرا در وب‌سایت گیلگمش به آدرس www.gilgameshmag.com تهیه کنند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید