یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ربات‌های پزشک به یاری گردشگری سلامت کیش آمدند

0 انتشار:
کیش چندمین گام در توسعه گردشگری سلامت را برداشت و در آخرین اقدام برای نخستین بار در کشور مرکز درمان سرطان کیش با ربات‌های درمانگر به درمان سرطان‌ها اقدام می‌کند.
کیش پیشتر یکی از مهمترین مراکز درمانی برای تولید قطعات مورد نیاز بدن از اندام‌های اصلی را راه‌اندازی کرده بود و این مرکز اکنون توانسته است به صادرات پروتزهای متعدد اندام‌های بدن با بهره‌گیری از اندام‌های استخوانی اصلی بپردازد.
ایرج شرف‌زاده مدیر روابط عمومی منطقه آزاد کیش در گفت‌وگو با صدای میراث اعلام کرد: طرح ایجاد مرکز درمان سرطان کیش شش‌ماه پیش از سوی مدیرعامل منطقه آزاد کیش مطرح شد و توانست با جذب همکاری پروفسور بابک جوان، اورولوژیست ایرانی مطرح جهان و پزشکان حاذق کشور برای درمان سرطان راه‌اندازی شود.
او همچنین از انجام نخستین جراحی موفق رباتیک سرطان پیشرفته پروستات در این مرکز خبر داد و گفت که راه‌اندازی این مرکز گام مهمی در رونق گردشگری سلامت کشور است.
مرکز درمان سرطان کیش قرار است در فاز نخست به بیماران داخلی و سپس گردشگران سلامت ورودی از کشورهای منطقه خدمات ارایه کند.

دکتر افراسیابی جراح اورولوژی و رییس مرکز درمان سرطان کیش نیز با اعلام این که علاوه بر ربات‌ها، پزشکی هسته‌ای و سیتی‌اسکن پیشرفته نیز در این مرکز انجام می‌شود گفت: جراحی با ربات به دلیل بزرگ نمایی بیشتر، نداشتن محدودیت‌های مچ دست در نواحی خاص و درد و خونریزی کمتر پس از عمل، از روش‌های مورد توجه در مراکز پیشرفته درمانی است و به همین دلیل با تجهیز مرکز درمان سرطان کیش به ربات، برای اولین بار درکشور انجام اعمال جراحی رباتیک ممکن می‌شود.

وی گفت: جزیره کیش نخستین منطقه در ایران و بین کشورهای همسایه است که به امکانات جراحی با ربات مجهز شده است.

به گفته دکتر افراسیابی در کشورهای قطر، عربستان و امارات ربات‌های جراح وجود دارند اما به دلیل نداشتن دانش کار با این امکانات جراحی با ربات انجام نمی‌شود.

او همچنین از مذاکرات اغاز شده با نمایندگان کشورهای آدربایجان، عمان، بحرین و ترکیه برای جذب گردشگران سلامت از آن کشورها به جزیره کیش خبر داد و افزود: بیماران داخلی و کشورهای اطراف می توانند در مدت زمان اندک از پزشک مورد نظر خود نوبت بگیرند و  به جای سفر به کشورهای اروپایی در جزیره کیش تحت درمان قرار گیرند.

تاکنون فهرستی شامل ۱۵ پزشک حاذق ایران در زمینه‌های مختلف درمانی که در ایران و کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند به همت پروفسور بابک جوان آماده شده و بسیاری از این پزشکان برای حضور در جزیره کیش و درمان بیماران اعلام آمادگی کرده‌اند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید