جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

سازمان جهانی گردشگری به دهمین انجمن اقتصاد گردشگری جهانی پیوست

0 انتشار:

صدای میراث: سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در دهمین دوره مجمع جهانی اقتصاد گردشگری با هدف تقویت جایگاه خود به عنوان پل ارتباطی بین بخش عمومی و خصوصی گردشگری شرکت کرد.

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، دهمین دوره مجمع جهانی اقتصاد گردشگری (GTEF) که با موضوع «مقصد ۲۰۳۰: آزاد کردن قدرت گردشگری برای تجارت و توسعه» برگزار شد، نمایندگانی از دولت‌ها، مقاصد گردشگری و حوزه‌های مختلف تجارت را گرد هم آورد. با توجه به اینکه داده‌های تازه منتشر شده سازمانم جهانی گردشگری نشان می‌دهد که بازگشت آمار گردشگران بین المللی به ۸۲ درصد از سطوح قبل از کرونا را نشان می‌دهد، این انجمن بر حصول اطمینان از پیشرفت تحولات گردشگری همزمان با بهبود سریع بخش گردشگری تمرکز کرد.

پیشبرد رویکرد مشترک

GTEF  ۲۰۲۳ پتانسیل بخش گردشگری را برای ایجاد تعادل بین نیازهای مردم و سیاره زمین و در عین حال کمک به شکوفایی این بخش را محقق کرد. در ماکائو، UNWTO  بر اهمیت مشارکت‌های دولتی و خصوصی برای ایجاد تغییرات مثبت و پایدار و در عین حال تعیین اولویت‌های کلیدی خود برای این بخش در سال‌های آینده تأکید کرد:

سرمایه‌گذاری‌ها: طبق داده‌های UNWTO و FDI Intelligence، چین بیشترین تعداد پروژه‌های سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در گردشگری را بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ با حدود ۱۵ درصد از کل سهم بازار منطقه آسیا و اقیانوسیه جذب کرد. در این مدت، سرمایه گذاران خارجی در مجموع دو هزار و ۴۱۵ پروژه سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) گردشگری را در خوشه گردشگری با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۷۵.۵ میلیارد دلار اعلام کردند. از این تعداد، ۶۶ درصد در زیرساخت‌های هتل، ۱۶ درصد در فناوری و نوآوری برای این بخش و ۹ درصد در سرگرمی‌های گردشگری بودند.

از نظر سرمایه‌گذاری‌های غیر سنتی، سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سفر و گردشگری بین ۴۸ میلیارد دلار در پنج سال گذشته (۲۰۱۸-۲۰۲۳) رسیده است. در این دوره، زیربخش‌هایی که بیشترین میزان سرمایه‌گذاری VC را داشته‌اند، مسافرت (۸۵/۳۹ درصد)، هتلداری (۹۹/۲۴ درصد) و حمل و نقل هوایی (۱۰ درصد) بوده‌اند.

آموزش: سازمان جهانی گردشگری با موسسات آکادمیک پیشرو چینی از جمله دانشگاه مطالعات بین المللی پکن، مرکز ماندارین و دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ برای ارائه دوره‌های آنلاین و ارائه درک حرفه‌ای بهتری از نوآوری به کارکنان بخش گردشگری کار می‌کند.

مشارکت‌ها: سازمان جهانی گردشگری از اولین انجمن تا امروز که دهمین دوره آن است، با GTEF کار کرده است. در ماکائو، سازمان روابط خود را با شرکای کلیدی، از جمله شرکت مالی بین‌المللی (IFC)، گروه هتل رادیسون، بنیاد جهانی AIM و با نهادهای سرمایه‌گذاری غیر سنتی و سرمایه‌های خطرپذیر محکم‌تر کرده است.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل سازمان جهانی گردشگری، در این اجلاس گفت: مجمع جهانی اقتصاد گردشگری قرار است پلتفرم برتر جهان برای همکاری بین دولت‌ها و بخش خصوصی در زمینه گردشگری برای توسعه باشد. ما مفتخریم که بخشی از دهمین دوره این نمایشگاه هستیم. از تصمیم مشترک همه شرکت‌کنندگان برای ایجاد یک بخش گردشگری انعطاف‌پذیرتر، پایدارتر و فراگیر که برای همه مفید است، بسیار خوشنود و دلگرم شده‌ایم.

سرمایه‌گذاری و تامین مالی برای گردشگری

در پس زمینه GTEF ۲۰۲۳، سازمان جهانی گردشگری کار خود را در زمینه سرمایه‌گذاری و گردشگری بیشتر پیش برد و بینش‌های تخصصی خود را برای اطلاع‌رسانی به بحث‌های سطح بالا در ماکائو ارائه کرد. دومین کنفرانس سرمایه‌گذاری و تامین مالی جهانگردی که توسط مجمع جهانی اقتصاد گردشگری (GTEF)  و اتحادیه آیوی با همکاری سازمان جهانی گردشگری سازمان‌دهی شد، بستری را برای کشف بزرگترین چالش‌ها و فرصت‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های گردشگری، هم در چین و هم در سطح جهانی فراهم کرد.

در این کنفرانس یک روزه، UNWTO  میزبان یک جلسه ویژه با موضوع «تعریف مجدد سرمایه‌گذاری در گردشگری: از سهام خصوصی تا شتاب سرمایه‌گذاری خطرپذیر» بو. این سازمان بحث‌هایی را پیرامون چشم‌انداز خود برای یک چارچوب سرمایه‌گذاری جدید، که شامل بازنگری در ارتقاء و مشوق‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در این بخش است، ارائه کرد.

ناتالیا بایونا، مدیر اجرایی UNWTO گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری، سرمایه‌گذاری در آموزش، نوآوری، فناوری و توانمندسازی جوانان از طریق ذهنیت کارآفرینی باید به بخشی از همکاری عمومی و خصوصی برای تضمین رشد پایدار این بخش تبدیل شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید