جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

روس‌ ها با ۶۰ میلیون تومان دور ایران می‌ گردند | نایب رییس انجمن تورگردانان روسیه: ایران ارزان‌ ترین مقصد گردشگری روس‌ ها است |‌سفر بدون ویزای روس‌ ها به ایران در مهرماه آغاز می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: گردشگران روس ایران را به عنوان یک مقصد جدید بدون ویزا در نظر گرفته اند و در مهرماه سالجاری و همزمان با سفر بدون ویزای گردشگران ایرانی به روسیه که اواخر هفته گذشته انجام شد، سفر به ایران از روسیه براساس توافقنامه لغو روادید میان ایران و روسیه آغاز می‌شود. اما سفر به ایران برای روس‌ها چقدر هزینه دارد؟

ایران مقصد ارزان برای سفر روس‌ها است

آرتور مرادیان، نایب رئیس انجمن تورگردانان روسیه با اشاره به علاقه روزافزون سفر روس‌ها به ایران با استفاده از پروازهای مستقیم به تلویزیون روسیه گفت: «ایران به عنوان مقرون به صرفه ترین مقاصد پروازی برای روس‌ها در پیک سفرها اعلام شده است.»

این کارشناس گردشگری در روسیه اعلام کرد: «اگرچه در ایران سواحل مورد انتظار روس ها وجود ندارد ولی برنامه‌های گسترده‌ای در حوزه گردشگری فرهنگی، تفریحی و خوراک برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.»

به گفته نایب رییس انجمن تورگردانان روسیه، ایران از نظر ذهنیت و فرهنگ کشوری منحصر به فرد است و برخلاف کشورهای عرب که ایران را احاطه کرده‌اند، فرهنگ رفتاری کاملاً متفاوتی دارند. ایرانی‌ها از گردشگران استقبال می‌کنند و حجم زیادی از میراث تاریخی در این کشور حفظ شده است که اغلب برای گردشگران روس در سایر مقاصد گردشگری و کشورهای خاورمیانه وجود ندارد. گردشگران روس در ایران می‌توانند تاریخ بکر ایران باستان را از نزدیک ببینند.

آرتور مرادیان در تلویزیون روسیه اعلام کرد: «ایران کشوری بسیار اصیل و متنوع با قوانین و مبانی خاص خود است. مطلقا در ایران الکل وجود ندارد و زنان باید با سرهای پوشیده و با لباس‌های بسته راه بروند.»

نایب رییس انجمن تورگردانان روسه اعلام کرد: «در میان رقبا، به استثنای کشورهای مستقل مشترک المنافع که هنوز برای روس‌ها برای تعطیلات کوتاه‌مدت ارزانتر هستند، ایران در صدر مقاصد ارزان قرار دارد و سفر به ایران حتی ارزان‌تر از سفر به استانبول است.»

او گفت: «هزینه‌های اقامت در ایران برای گردشگران بسیار ارزان است. در تهران هم هتل‌های پنج ستاره وجود دارند و البته گردشگران روس که ترجیح دهند در گزینه‌های اقتصادی‌تر اما جالب اقامت داشته باشند می‌توانند در عمارت‌ها و خانه‌های قدیمی که به هتل ایرانی تبدیل شده‌اند اقامت کنند که بسیار هم جالب است.»

۶۰ میلیون تومان هزینه تورهای ایران از روسیه

نایب رییس انجمن تورگردانان روسیه با اشاره به مقرون به صرفه بودن سفر به ایران از سوی روس‌ها اعلام کرد: «سفر به ایران نیازمند دریافت ویزا نیست و سفر یک هفته ای به آن کشور که شامل یک مسافرت گسترده می‌شود، برای هر گردشگر روس، تقریباً ۱۰۰ هزار روبل (۵۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان) هزینه خواهد داشت. نکته جالب این است که هزینه پرواز از روسیه به ایران پایین است و بلیت سفر به ایران را می‌توان با حداقل ۱۵ هزار روبل (۷ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان) خریداری کرد.»

گفتنی است، روزنامه ایزوستیا چاپ روسیه پیشتر با اعلام امضای توافقنامه همکاری گردشگری میان وزارت میراث فرهنگی ایران و وزارت توسعه اقتصادی روسیه خبر داده بود که «روسیه و ایران در زمینه توسعه و ترویج انواع گردشگری از جمله اقامتگاه، گردشگری فرهنگی و تاریخی، اکوتوریسم و ​​ایجاد مسیرهای سفر دریایی جدید همکاری خواهند کرد.»

آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و تاجیکستان مقصد اصلی گردشگران خروجی روسیه

به گزارش صدای میراث، دولت روسیه در حالی پیش بینی کرده است که ۶۰ هزار ایرانی با حذف روادید گردشگری تا پایان امسال از روسیه بازدید کنند که رقم ورود گردشگران روسیه به ایران در سالجاری و به اعلام انجمن صنفی دفاتر خدات مسافرتی ایران به هزار گردشگر رسید که حالا با اجرایی شدن توافقنامه لغو روادید میان ایران و روسیه پیش بینی می‌شود تعداد گردشگران روس که از ایران بازدیدکنند با رشد فراوان مواجه خواهد شد.

خبرگزاری ریانووستی اما در گزارش از محبوب‌ترین نقاط گردشگری جهان توسط روس‌ها در تابستان ۲۰۲۲ اعلام کرد: ۹۳ درصد رزروها سفر در تابستان مربوط به سفر داخلی روس‌ها بود  که مسکو، سن پیترزبورگ و کالینگراد بیشترین مسافران داخلی روسیه را گرفتند.

در مورد مقاصد خارجی سفر روس ها نیز، باکو پایتخت آذربایجان، آنتالیا و استانبول در ترکیه، تاشکند در تاجیکستان و ایروان ارمنستان بیشترین مسافران خروجی از روسیه را به خود جذب کردند و تنها تاجیکستان توانست بیش از ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار گردشگر روس را به آن کشور جذب کند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید