جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ثبت حدود ۶۰ میلیون نفر شب اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامت رسمی مازندران در ۴ ماه گذشته

0 انتشار:

صدای میراث: مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از ثبت بیش از ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر-شب گردشگر از اول خردادماه تا ۲۲ شهریور ماه امسال در اقامتگاه‌های رسمی مازندران خبر داد.

علی رجبی وندچالی ورود این تعداد گردشگر تابستانی به مازندران را «رکوردشکنی» نسبت به دوره مشابه سال گذشته اعلام کرد و به ایرنا گفت: از ابتدای خردادماه تا پایان شهریورماه سال گذشته به دلیل شرایط کرونایی تنها حدود ۳.۵ میلیون نفرشب گردشگر در مازندران اقامت رسمی داشتند.

به گزارش صدای میراث، آمار ارایه شده از سوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استان مازندران که از هتل‌ها و اقامتگاه‌های دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به دست آمده است، بیانگر آن است که تعداد بسیار بیشتری از گردشگران در استان مازندران در تاریخ اعلام شده اقامت داشتند. چون بسیاری از مسافران و گردشگران مازندران به قصد اقامت در  خانه‌های استیجاری، ویلاها و مراکز غیررسمی و حتی اقامت در چادرهای مسافرتی به این استان سفر می‌کنند تا تعطیلات پایان هفته یا تعطیلات طولانی را در این نقاط سپری کنند.

وی با توضیح این نکته که مقصد بیش از ۹۵ درصد از گردشگرانی که از نقاط مختلف کشور به مازندران سفر می‌کنند، سیاحت در سواحل خزر است، گفت: با برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده در ماه‌های گذشته ۹۸۰ نفر از هموطنانی که در دریا در حال غرق شدن و جان باختن بودند، باتلاش ناجیان غریق نجات یافتند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران با بیان این که موج ورود گردشگران به مقصد دریای مازندرانی خزر همچنان ادامه دارد، افزود: با هدف افزایش امنیت و آرامش هموطنان در سواحل، طرح ساماندهی سواحل که همه‌ ساله در پایان شهریور ماه به پایان می‌رسید، امسال تا هفته اول مهرماه ادامه دارد.

رجبی با اشاره به طرح آزادسازی سواحل دریای خزر با دستور رئیس‌جمهوری گفت: با وجود این که با اجرای این طرح نقاط خطرپذیر دریای مازندران از ۳۷۰ نقطه به ۴۲۰ نقطه افزایش یافت و دسترسی گردشگران به دریا افزایش یافت، اما عملکرد ناجیان غریق برای کنترل امنیت و آسایش سواحل استان ارزنده است.

گفتنی است، مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان شهرستان‌های محمودآباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا با ۱۵ طرح سالمسازی، از شاخص‌ترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب می‌شوند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید