دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ضرغامی: «جیش الظلم» یکروز پس از سخنان من در مورد برتری گردشگری سیستان و بلوچستان به چابهار حمله کرد

0 انتشار:

صدای میراث: حملات تروریستی گروهک جیش العدل به چابهار، قطب گردشگری استان سیستان و بلوچستان درست در شرایطی انجام شد که گردشگران نوروزی هنوز در این نقطه از کشور بودند و براساس اعلام وزیر میراث فرهنگی جمعیت زیادی از گردشگران نوروزی به سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار سفر کرده بودند.

حالا عزت الله ضرغامی که شب گذشته در مراسم افطار انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران حضور یافته بود در واکنش به حملات تروریستی چابهار این حملات را به اظهارات خود درخصوص گردشگری سیستان و بلوچستان مرتبط دانست و اعلام کرد: یک روز پس از آن که من گفتم سیستان و بلوچستان رتبه اول کشور در گردشگری است، گروه «جیش الظلم» به چابهار حمله کرد تا نشان دهد که ایران ناامن است و به گردشگری کشور ضربه بزند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بدر جمع فعالان گردشگری کشور اعلام کرد: دولت سیزدهم توانسته است دیوارهای کشیده شده با ۳۰ کشور جهان را با لغو روادید بردارد و با این اتفاق نیمی از جمعیت جهان که حدود ۳ میلیارد نفر هستند می توانند بدون دریافت ویزا و آزادانه به کشور سفر کنند.

ضرغامی گفت: دولت سیزدهم دیوارها را برداشت و حالا نوبت بخش خصوصی است که گردشگران خارجی را وارد ایران کند.

وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: متاسفانه برخی دفاتر مسافرتی فکر می کنند که رویای شادی در خارج از کشور است و مدام گردشگر به خارج می‌برند ولی باید به آن ها گفت که این همه گردشگر به خارج از ایران می‌فرستید چند گردشگر خارجی هم وارد ایران کنید.

عزت‌الله ضرغامی در این مراسم و در واکنش به اظهارات حرمت‌الله رفیعی رییس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی ایران که از او خواسته بود گزارش‌های مرتبط با گردشگری که به دست رییس جمهور می‌رسد را فعالان بخش خصوصی تنظیم کنند تا واقعیات را به رییس جمهور انتقال دهند و از آمارسازی جلوگیری شود اعلام کرد: همه کارهای ما برای شما و اصلا همه چیز ما برای شما فقط بگویید ما چکار باید کنیم؟

او همچنین از احصای ۴۰ مانع گردشگری در ایران خبر داد و گفت: وزارت میراث فرهنگی به لایحه بودجه کشور که به دولت آمده بود نقد داشت و قرار شد جلساتی با رییس سازمان برنامه و بودجه گذاشته شود تا انتقادها شنیده شود.

وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: حال گردشگری کشور به هیچوجه خوب نیست و بسته های گردشگری ایران گران است. در حالی که اگر حال گردشگری ایران خوب شود حال کشور خوب می شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید