جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

توسعه همکاری گردشگری ایران و چین در نشست یکصد شرکت گردشگری بررسی شد

0 انتشار:

صدای میراث: نشست توسعه گردشگری ایران و چین همزمان با سفر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به منظور حضور در اجلاس تمدن‌های کهن در هتل مارکوپولو پکن برگزار شد.

به گزارش وزارت میراث فرهنگی، در این نشست که ولی تیموری معاون گردشگری کشور و نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت حوزه گردشگری و تبلیغات دو کشور ایران و چین حضور داشتند، شرکت‌کنندگان راه‌های توسعه گردشگری میان دو کشور را بررسی کردند.

ابراهیم پورفرج رئیس هیئت مدیره جامعه تورگردانان ایران در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت‌های چین از جمله خروج سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون گردشگر از این کشور، امکان افزایش سهم ایران در این بازار وجود دارد و نشست امروز هم با حضور ۶۰ شرکت بزرگ چینی با این هدف برگزار شد.

او با اشاره به اینکه این نشست بیش از چهار ساعت طول کشید افزود: برگزاری این نشست برای هر دو کشور مفید بود و توقع داریم با توجه به لغو یک طرفه ویزای ایران برای گردشگران چینی، سهم ایران از تعداد گردشگران چینی افزایش پیدا کند.

پورفرج یکی از دلایل پایین بودن تعداد گردشگران چینی در ایران را نداشتن شناخت کافی از فرهنگ، تاریخ و طبیعت ایران دانست و تصریح کرد: برای معرفی ایران حدود ۵۰ شرکت چینی را به مدت ۱۱ روز به ایران دعوت خواهیم کرد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید