یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳

برپایی نمایشگاه گردشگری ایران با حضور ۱۱ کشور خارجی | حضور ۲۰ اینفلوئنسر خارجی و ۶۹ دفتر خدمات گردشگری در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران

0 انتشار:

صدای میراث: ۱۱ کشور خارجی در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران حضور دارند. این کشورها به گفته علی‌اصفر شالبافیان، معاون گردشگری کشور که صبح امروز در نشست خبری برپایی نمایشگاه بین المللی تهران حضور یافت، شامل نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از کشورهای روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمباوه، تانزانیا و سریلانکا هستند.

به گزارش صدای میراث، علی اصغر شالبافیان از سفر زوراب پلولیکاشویلی، دبیرکل گردشگری سازمان ملل برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که از ۲۳ تا ۲۶ بهمن‌ماه برگزار می شود نیز خبر داد و گفت: علاوه بر او مدیرانی از سازمان همکاری‌های اسلامی و رییس کمیته گردشگری ازبکستان نیز در هفدمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران حضور خواهند یافت.

مذاکرات دو جانبه خارجی ها در نمایشگاه تهران

معاون گردشگری اعلام کرد: ۶۹ دفتر خدمات گردشگری خارجی نیز که بیشتر آن‌ها از شهرهای کازان و سن پیترزبورگ روسیه هستند در نمایشگاه امسال حضور یافته‌اند که فضای مذاکرات دو جانبه برای آن‌ها نیز فراهم شده است.

به گفته او، ۲۰ اینفلوئنسر خارجی نیز در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری ترهان حاضر خواهند بود. وزارت امور خارجه نیز در معرفی و اطلاع‌رسانی این نمایشگاه و نیز تولید محتوا با ما همکاری داشته و باعث شده که این نمایشگاه در کشورهای هدف ما معرفی شود. در همین حال با توجه به لغو روادید با تعداد زیادی از کشورها، از برخی از آن‌ها در این نمایشگاه غرفه داریم.

هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران به گفته علی اصغر شالبافیان بزرگترین نمایشگاهی است که تاکنون در حوزه گردشگری در ایران برگزار شده است.

عرضه ۱۵۰۰ فرصت سرمایه گذاری و ۶۰۰ بسته سرمایه گذاری

نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در ۲۰ سالن و فضایی بالغ بر ۶۰ هزار مترمربع برگزار می‌شود که ۳۰ هزار متر مربع آن غرفه‌سازی شده و ۹۸۲ غرفه در ۹ سالن متعلق به فعالان استان‌ها، ۹ سالن متعلق به دستگاه‌های دانش‌بنیان و یک سالن نیز برای گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است.

براساس آنچه علی اصغر شالبافیان اعلام کرده است: برای فعالان استانی تسهیلات و امکانات بسیار خوبی در نظر گرفته شده و تاکید ویژه‌ای بر همکاری‌های بین‌المللی وجود دارد.

به گفته او، حضور گروه‌های آیینی و معرفی گردشگری خوراک یکی از مهمترین بخش‌های این دوره از نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران است و بیش از ۱۵۰۰ فرصت سرمایه‌گذاری و ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری نیز در این نمایشگاه ارایه خواهد شد.

حل مشکل سرمایه گذاران توسط بانک های عامل در محل

براساس آنچه معاون گردشگری کشور گفته است، برنامه‌های جانبی این نمایشگاه نیز شامل نشست سفرای کشورهای اسلامی در روز پنجشنبه ۲۶ بهمن‌ماه و در آخرین روز از برپایی نمایشگاه به میزبانی شهر یزد، جشنواره شخصیت‌های گردشگری، نشست گردشگری خوراک، نشست و همایش بین‌المللی گردشگری و نشست گردشگری سبز به مدت سه روز است.

به گفته شالبافیان، برپایی میزهای گردشگری موضوعی، حضور بومگردی‌ها، برگزاری دوره‌های آموزشی و نیز حضور ۲۰ دانشگاه از دیگر برنامه‌های حاشیه‌ای است که در هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری برگزار می‌شود.

معاون گردشگری کشور گفت: در این نمایشگاه شاهد آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به پروژه‌های گردشگری نیز خواهیم بود و بانک‌های عامل در نمایشگاه حضور خواهند داشت و مسائل و مشکلات و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران را در محل، برطرف خواهند کرد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید