پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳

بیمه شدن ۱۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی در صورت تامین اعتبار

0 انتشار:

صدای میراث: معاون صنایع‌دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، گفت: ۱۰ هزار هنرمند واجد شرایط در صورت تامین اعتبار سازمان برنامه و بودجه، تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

مریم جلالی در حاشیه شانزدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هفدهمین نمایشگاه صنایع‌دستی کشور در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه بیمه یک مطالبه عمومی بوده و با توجه به شرایط ناترازی صندوق‌های بیمه‌ای قصوری دراین بخش به‌وجود آمد، اظهار کرد: سناریوهای مختلفی برای بیمه هنرمندان صنایع‌دستی از قبیل ایجاد صندوق‌های حمایتی و بیمه‌های تکمیلی، بیمه‌های سلامت و عشایری هم مدنظر قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: موضوع صنایع‌دستی در دولت سیزدهم به یک دغدغه تبدیل شده و در برنامه هفتم توسعه به صنایع‌دستی توجه شده است. همچنین در برنامه هفتم توسعه به زیست‌بومی صنایع‌دستی توجه شده تا بتوان زنجیره ارزش آن را به پیش برد و صادرات نیز به نحو مناسبی انجام گیرد.

جلالی در ادامه به ثبت  ۳۸ مهر اصالت ایران در شورای جهانی بین‌المللی طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: استان زنجان نیز چندین طرح داشت. باید پذیرفت که جهانی شدن اتصال به توسعه، اشتغال، درآمد ناخالص ملی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تجلی بخش‌های قتصادی، اجتماعی و فرهنگی است، افزود: ۱۸۰ هنرمند از اقصی نقاط کشور در نمایشگاه صنایع‌دستی زنجان حضور دارند که این امر از ابعاد گوناگون آثار مثبتی به دنبال دارد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای صنایع وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه زنجان را می‌توان به دلیل همگرایی به عنوان یک نگاه جهانی معرفی کرد، یادآورشد: طبق اقدامات انجام گرفته خواهر خواندگی بین زنجان و یک از شهرهای جهانی در شورای جهانی صنایع‌دستی اعلام خواهد شد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید