جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ضرغامی: لغو روادید با ازبکستان و ترکمنستان در اولویت است | زمینه سفر خارجی آسان و ارزان مردم باید فراهم شود

0 انتشار:

صدای میراث: عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از پیگیری لغو ویزای گردشگری ایران با ازبکستان و تسهیل سفر زمینی از راه ترکمنستان خبر داد و در حاشیه اختتامیه هفته گردشگری در جمع خبرنگاران گفت: تسهیل تردد از مرزهای زمینی و لغو یکطرفه روادید ایران با بیش از ۶۰ کشور جهان دو راه جذب گردشگر بیشتر به ایران است.

به گزارش صدای میراث ضرغامی گفت: مسأله روادید در گردشگری بسیار مهم است و این موضوع مورد توافق وزارت میراث فرهنگی و وزارت امور خارجه است. در پنج گروه، کشورها را مشخص کردیم که هر یک از این کشورها، ویژگی خاص دارند. وزارت خارجه نیز درباره این کشورها توافق کرده و در نخستین گام لغو روادید سفرهای گروهی با روسیه برداشته شد.

وزیر میراث فرهنگی افزود: باید برای مردم زمینه را فراهم کنیم تا مثلا اگر مایل بودند به سمرقند و بخارا در ازبکستان بروند این سفر ارزان و راحت انجام شود. بنابراین در سفری که به‌زودی برای حضور در اجلاس سازمان جهانی گردشگری به ازبکستان خواهم داشت، موضوع را پیگیری می‌کنم. ازبکستان هم مایل به لغو روادید با ایران است و شرایط آن هم فراهم است. راه ترکمنستان هم باید باز شود که شرایط آن هم فراهم است و به همین دلیل اجلاس سه جانبه در ازبکستان خواهیم داشت که باعث می‌شود گردشگری میان این سه کشور با دسترسی زمینی و تسهیل روادید، تقویت شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد:‌ تسهیل ورود و خروج گردشگران از مرزهای زمینی، از دیگر اقداماتی است که باید انجام شود، که نخستین اقدام برای مسافرت زمینی از طریق عراق انجام شد. این تسهیلات باعث می‌شود مردم برای ارتباط با کشورهای همسایه و مجاور و سفرهای زمینی تشویق شوند.

اخبار مرتبط:

لغو روادید ایران و روسیه اجرایی شد

ایرانی‌ها بدون ویزا به عراق می‌روند

هیات دولت با لغو یکجانبه روادید برای اتباع چین موافقت کرد

۷۰ درصد گردشگران ورودی با لغو ویزا به ایران سفر کردند

گردشگران روس بدون ویزا وارد ایران شدند

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید