پنج شنبه, ۰۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳

پایان فراق راهنمایان گردشگری ایران | گردهمایی سالیانه راهنمایان گردشگری پس از ۴ سال توقف برگزار شد

0 انتشار:

صدای میراث: یکهزار راهنمای گردشگری و مهمان داخلی و خارجی پس از چهار سال وقفه در برپایی گردهمایی سالیانه خود به دلیل شیوع کرونا و ممنوعیت سفر داخلی و خارجی، صبح امروز گردهم آمدند تا پانزدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور را برگزار کنند.

در این مراسم که با حضور عزت الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی و جمعی از سفرای خارجی برگزار شد، از پرفسور عبدالمجید ارفعی، زبان شناس و رمزگشای خطوط میخی و عیلامی که کتیبه ها و گل نبشته های تخت جمشید را نیز خوانده است تقدیر شد.

حرمت الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در سخنانی خطاب به وزیر میراث‌فرهنگی گفت: برخی همکاران شما در دولت از ویروس کرونا برای گردشگری خطرناک‌تر هستند.

رفیعی این اظهارات را در واکنش به تلاش‌های وزیر میراث‌فرهنگی برای بیمه راهنمایان گردشگری و مصوبه دولت برای آن و به نتیجه نرسیدن این تلاش‌ها در دستگاه‌های دولتی مطرح کرد.

هشت هزار راهنمای گردشگری در دوران پیش از کرونا در ایران فعال بودند که این تعداد در سال‌های پس از کرونا به حدود پنج هزار گردشگر رسید. دلیل این کاهش نیز رکود کامل سفر در دوران کرونا و بیکاری، تغییر شغل و مهاجرت راهنمایان گردشگری از ایران اعلام شده است.

۱۵ هزار کارت راهنمای گردشگری در کشور صادر شده است که از این میزان تنها ۵ هزار راهنمای فعال در ایران وجود دارد و این عدد نیز در دوران کرونا با ریزش مواجه شد و اکنون تنها ۳ هزار راهنمای گردشگری وجود دارد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید