جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

شبکه فعالان گردشگری فارسی زبان در اسپانیا تشکیل شد | شگرف پل تخصصی علم و عمل در گردشگری است |یادداشت اختصاصی پرفسور جعفر جعفری، رییس «شگرف» در اسپانیا

0 انتشار:

پرفسور جعفر جعفری، استاد گردشگری دانشگاه وینسکانستین آمریکا |

صدای میراث: مدتها بود فعالان گردشگری تقاضای ایجاد فضایی را برای تبادل اندیشه و ارتباط میان فارسی‌زبانان سراسر جهان که در عرصه علمی و عملی گردشگری فعالیت می‌کنند داشتند تا به نحو مقتضی به طور حرفه‌ای به هم پیوند داشته و با این کار یک پل زبانی برای علم و عمل در گردشگری ایجاد شود و این گروه‌ها با هم ارتباط تخصصی داشته و تبادل نظر و تجربه شود.

فقط ایرانیان نیستند که فارسی صحبت می‌کنند؛ ملت‌های دیگر مانند تاجیکستان، افغانستان و مردمان سایر کشورهای همسایه ایران و همچنین افراد بسیاری که در سراسر جهان پراکنده هستند به زبان فارسی صحبت می‌کنند و دارای تخصص گردشگری هستند. تاسیس شبکه «شگرف»، موجبات هم‌افزایی، تبادل اطلاعات و تجارب میان متخصصین به زبان فارسی را فراهم می‌کند. این شبکه، فرصتی مغتنم برای تعاملات بیشتر، انسجام، مشارکت و همراهی برای کمک به توسعه پایدار گردشگری در کشورهای فارسی زبان و ارتقاء سطح مهارت و دانش فعالان این عرصه درسایر نقاط جهان است.

درباره تشکیل این شبکه بیش از یکسال است که در حال هم‌اندیشی و رایزنی هستیم. چالش‌ها و چاره‌های مختلف را در تیم علاقمندان مطرح کردیم و به صورت گروهی کار کردیم. مخالفت و موافقت درباره موضوعات وجود داشت. اما در نهایت همصدا و هم نظر شدیم.

چه ایرانی و چه غیر ایرانی فارسی زبان و دارای تخصص گردشگری، تا زمانی که علاقمند به فعالیت در شبکه شگرف باشد، می‌تواند با این انجمن همکاری داشته باشد. حوزه فعالیت این انجمن نیز مردم فارسی زبان در هر ملیت و در هر نقطه از جهان است. مرکز اصلی انجمن متخصصین گردشگری فارسی زبان در کشور اسپانیا است چون مقر سازمان جهانی گردشگری نیز در اسپانیا قرار دارد.

اساسنامه‌ شبکه شگرف نیز تدوین و به تصویب رسید و در مراجع قانونی اسپانیا هم ثبت شد. اکنون این شبکه با دعوت از متخصصین، وبینارها و نشست‌های ماهیانه حرفه‌ای و تخصصی برگزار می‌کند. کنگره و نشست سالانه شبکه متخصصین گردشگری فارسی زبان نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد که علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت شبکه شگرف به آدرس shegarf.org مراجعه کنند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید