جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

تیزرهای تبلیغی سفر به مصر در حضور عزت الله ضرغامی منتشر شد | رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران: برغم ۵ بار تکذیب وزارت خارجه، تورهای سفر به مصر اجرایی می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: تبلیغات تورهای سفر به مصر سرانجام در حضور وزیر میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع‌دستی منتشر شد و توافقنامه ایجاد ایرلاین برای سفر به مصر در ایران تا ششماه آینده با یک شرکت هواپیمایی آن هم در حضور عزت الله ضرغامی به امضاء رسید.

به گزارش صدای میراث، این اتفاق در آخرین روز از هفته گردشگری و در مراسم پایان این هفته در ایران و در سالروز ۶۵ سالگی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران که با حضور سفرای خارجی در برج میلاد تهران برگزار شد افتاد و بدین ترتیب آغاز تورهای سفر به مصر یک گام دیگر تا اجرایی شدن در نیمه مهرماه که پیشتر حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از آن سخن گفته بود نزدیک شد.

عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در اختتامیه هفته گردشگری در ایران در حضور فعالان صنعت گردشگری کشور از آن ها خواست اتحاد خود را حفظ و اختلافات با یکدیگر را کنار بگذارند. او خطاب به حاضرین گفت که پیشتر نامه‌های متعدد از افراد مختلف و حتی معاونین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دریافت کرده است که از او خواسته اند در نشست هایی که انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برگزار میث‌کند شرکت نکنم. اما در این نشست حاضر شدم و بیشترین استفاده را هم از نکات مطرح شده بردم.

پیشتر برخی فعالان صنفی در صنعت گردشگری در نامه‌های جداگانه به وزاری راه و شهرسازی و رییس مجلس شورای اسلامی از حضور حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران در سمت رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران انتقاد کرده و خطاب به آن‌ها گفته بودند که او رییس خودخوانده این انجمن است. این نانمه ها پس از آن منتشر شد که رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران برای اجرایی شدن لغو روادید ایران و روسیه با هیاتی از گردشگران و مدیران دفاتر مسافرتی به قفقاز روسیه سفر کرد و پس از آن نیز گروه روس وارد ایران شدند.

حرمت الله رفیعی با استناد به جایگاه ریاست انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران پیشتر پیگیر گشودن مسیر گردشگری ایران و مصر بود و موفق شد توافقنامه گردشگری با دولت مصر را امضائ کند. بر همین اساس وزیر میراث فرهنگی از فعالان بخش گردشگری خواسته است با یکدیگر متحد شوند تا مشکلات صنعت گردشگر را حل کنند و اختلافات را برای رسیدن به اهداف بالاتر کنار بگذارند.

حالا تبلیغات تورهای مصر در حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در برج میلاد تهران روی صفحه‌های نمایش بزرگ پخش شده و بدین ترتیب تورهای سفر به مصر رونمایی شده است. حرمت‌الله رفیعی نیز در سخنانی در حضور عزت الله ضرغامی اعلام کرده است که وزارت خارجه برغم آن که در مورد سفرهای مصر از عزت‌الله ضرغامی و نهادهای نظارتی مربوطه کسب تکلیف شده است، ۵ مرتبه گشایش ایجاد شده در مسیر گردشگری ایران و مصر را تکذیب کرده است. در حالی که این مسیر باید گشوده شود و برنامه گردشگری ایران و مصر نیز اجرایی خواهد شد.

اخبار مرتبط:

حساسیت های وزارت امور خارجه درباره برگزاری تورهای گردشگری مصر و ایران مکتوب پاسخ داده شد

حرمت‌الله رفیعی: سفر مصر ارزان‌تر از ترکیه است

شهر طلایی گمشده مصر چگونه آشکار شد؟

ساخت بزرگترین موزه جهان در کنار اهرام مصر

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید