شنبه, ۰۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳

«چشمه خورشید» به نگارخانه ترانه باران می‌‌ رود

0 انتشار:

صدای میراث: نگارخانه «ترانه باران» با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن میزبان نمایشگاه «چشمه خورشید» می‌شود.

به گزارش روابط عمومی نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی و اسلامی «ترانه باران»، با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و ماه نزول قرآن که ماه عبودیت و بندگی است، نمایشگاه «چشمه خورشید»، مجموعه آثار غلامرضا راهپیما، ۱۸ اسفند ماه ساعت ۱۶ افتتاح خواهد شد و تا ساعت ۲۰ میزبان بازدیدکنندگان است.

نام این نمایشگاه برگرفته از کلمه «شمسه» به معنی نور و خورشید است و ۲۰ تابلوی نفیس شمسه، تذهیب ایرانی بر دیوارهای «ترانه باران» نقش خواهد بست. تذهیب شمسه‌ها در مکتب اصفهان و به قلم مجید صادق زاده از شاگردان ارشد محمود فرشچیان است. تمامی آثار نیز به خط ثلث و برگرفته از آیات قرآن و اسماء جلاله هستند.

گفتنی است، راهپیما، بیش از بیست سال از محضر زنده یاد حبیب الله فضائلی (مولف اطلس خط ایران) بهره جست و در طول چهار دهه از عمر خویش کوشید تا دو جلد کتاب مرجع و مآخذ را با نام های «از الفبا تا هنر» و «خوشنویسی و کتاب آرایی در ایران» را در ادامه راه پژوهشی استاد خویش منتشر نماید که اکنون برای چندین رشته دانشگاهی ایران تدریس می‌شود.

هر دو کتاب مرجع یاد شده توسط، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، فرهنگستان هنر ایران و پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انتشار یافته است.

نمایشگاه «چشمه خورشید» تا ۲۲ اسفندماه در نگارخانه تخصصی هنرهای ایرانی و اسلامی ترانه باران ادامه خواهد داشت وعلاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند هر روز (به جز روزهای تعطیل) از ساعت ۱۵ الی ۱۹ به آدرس تهران ، اقدسیه، عزت الله انتظامی ، بعد از چهارراه منجیل ، بن بست عباس زاده ، پلاک ۳ واحد ۲ مراجعه کنند.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید