شنبه, ۰۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳

گردشگران روس بدون ویزا وارد ایران شدند | مازندران مقصد نخست گردشگران روس بود

0 انتشار:

صدای میراث: نخستین گروه از گردشگران روسیه بدون نیاز به روادید عصر امروز وارد ایران شدند و بدین ترتیب توافقنامه لغو روادید که پیشتر از سوی روسیه برای گردشگرانی که هفته گذشته به آن کشور سفر کردند اجرایی شده بود، عصر امروز  توسط ایران اجرا شد. با این سفر دیگر گردشگران ایرانی و روس که در قالب گروه‌های ۵ تا ۵۰ نفری وارد دو کشور می‌شوند نیاز به دریافت روادید ندارند.

گردشگران روس که شامل تورگردانان روسی است، قرار بود عصر امروز وارد مازندران شوند. اما تصمیم بر آن شد که آن‌ها شب را در تهران بمانند و صبح فردا عازم شهرستان ساری در استان مازندران شوند. آن‌ها همچنین قرار بود، دیداری نیز با سیدعزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی داشته باشند. اما از آنجا که وزیر در جیرفت حضور داشت و فردا نیز به دلیل جلسات مرتبط با روز جهانی گردشگری به افتتاح پروژه‌های گردشگری کشور مشغول است این دیدار فراهم نشد.

گردشگران ایرانی که پیشتر بدون نیاز به ویزا وارد روسیه و ۵ ایالت آن کشور شده بودند در هر ایالت به گفته حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با شهرداران و وزرای گردشگری ایالت‌های روسیه دیدار داشتند و مذاکرات مرتبط با توسعه گردشگری میان ایران و روسیه را با توراپراتورها و تورگردانان روس برگزار کردند. این مذاکرات شامل جاذبه‌های گردشگری روسیه برای بازدید ایرانی‌ها، برپایی شب های فرهنگی ایران و روسیه در ایالت های آن کشور و همچنین راهکارهای جذب گردشگر به دو کشور بود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید