جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران: حساسیت های وزارت امور خارجه درباره برگزاری تورهای گردشگری مصر و ایران مکتوب پاسخ داده شد| اعلام گشایش مسیر گردشگری ایران و مصر با حضور طرف عراقی و مصری در هفته آینده | مسیر گردشگری ایران و مصر حتما گشوده می‌شود

0 انتشار:

صدای میراث: حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران که پیگیر راه‌اندازی مسیر گردشگری ایران و مصر است و هفته گذشته برای اجرایی شدن توافقنامه لغو روادید میان ایران و روسیه به آن کشور سفر کرده بود، در بدو ورود به تهران درخصوص اجرای تورهای گردشگری مصر، در گفت‌وگو با صدای میراث، از «حساسیت وزارت امور خارجه» کشورمان درباره «راه‌اندازی تورهای سفر به مصر» و بالعکس خبر داد.

رفیعی اعلام کرد: وزارت امور خارجه در چندین موضوع با برگزاری تورهای مصر مخالفت کرده بود که پاسخ به سوالات این وزارت خانه درباره چگونگی گشودن مسیر گردشگری مصر بصورت مکتوب داده شد و هفته آینده نیز قرار است توافقات انجام شده توسط انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران با کشور مصر احتمالا با حضور طرف عراقی و مصری در هفته گردشگری اعلام شود.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به صدای میراث اعلام کرد: توافق گردشگری از سوی بخش خصوصی با کشور مصر انجام شده است و منافع ملی کشور و نظام نیز در این توافقنامه رعایت شده است تا این مسیر گردشگری با حفظ منافع ایران و نظام باز شود.

او افزود: مصر یکی از نزدیکترین کشورها به لحاظ دینی و فرهنگی و عقاید ایرانیان است و جاذبه دینی در آن کشور نظیر مساجد و اماکن مذهبی و حتی زینبیه علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و تفریحی آن کشور برای ایرانی‌ها جالب است.

حرمت‌الله رفیعی ادامه داد: کاری را که سالیان سال در لغو روادید با روسیه دنبالش بودیم و باید این اتفاق می‌افتاد بالاخره اتفاق افتاد ویزای گردشگری ایران و روسیه برچیده شد. در مورد مصر هم اعلام می کنم که تفاهمنامه گردشگری با ان کشور انجام شده و این مسیر نیز بالاخره باز خواهد شد.

او در مورد زمان برگزاری تورهای مصر اعلام کرد: پیشتر گفته بودم که تورهای گردشگری ایران و مصر از مهرماه آغاز می‌شود. ولی چون درگیر اجرایی شدن توافقنامه لغو روادید میان ایران و روسیه بودیم و حالا نیز درگیر هفته گردشگری در ایران هستیم سفر به مصر برای نهایی کردن قرارداد هتل‌ها و تورها به تعویق افتاد که هفته آینده این سفر انجام می‌شود و تورهای گردشگری مصر و بالعکس تورهای سفر به ایران چند هفته پس از اتمام نهایی شدن قرارداد هتل‌ها راه اندازی می‌شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید