جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

سفر به مصر سه هفته دیگر از تهران و مشهد آغاز می‌ شود | رییس انجمن صنفی دفاتر مسافرتی ایران: اسراییل تنها مخالف توافق گردشگری ایران و مصر بود | حرمت‌الله رفیعی: سفر مصر ارزان‌تر از ترکیه است | ایرانی‌ ها می‌ توانند به تمام نقاط مصر سفر کنند

0 انتشار:

صدای میراث: سفر ایرانی‌ها به مصر از مهرماه سالجاری یعنی از سه هفته دیگر آغاز می‌شود و در نخستین اقدام رسمی برای سفر به مصر پس از بیش از ۴۰ سال قطع روابط سیاسی ایران و مصر، گروه اول گردشگران با پرواز مستقیم نمادین راهی مصر می‌شوند و پس از آن پروازها به مقصد مصر و بالعکس از طریق عراق به دو کشور انجام خواهد شد.

حرمت‌الله رفیعی، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اعلام این خبر به صدای میراث گفت: در سفر هفته گذشته به مصر حضور گردشگران ایرانی در تمام شهرها و نقاط گردشگری مصر با بخش گردشگری آن کشور مورد توافق قرار گرفت و ایرانی‌ها می توانند در سفر به مصر علاوه بر شرم‌الشیخ به قاهره، اسکندریه، جیزه و سواحل مصر سفر کنند و اهرام ثلاثه را از نزدیک ببینند.

او با اعلام این که اقدام خوبی در برقراری مسیر گردشگری ایران و مصر انجام شده است افزود: امیدواریم دولت نیز کمک کند تا نگرانی بخش گردشگری مصر درباره حضور گردشگران ایرانی در آن کشور برطرف شود.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران با اعلام این که اسراییل تنها مخالف گشایش مسیر گردشگری ایران و مصر بود اعلام کرد: بلافاصله پس از امضای توافقنامه گردشگری ایران و مصر در قاهره، تلویزیون اسراییل به این موضوع واکنش نشان داده و اعلام کرده است که اگر گردشگران ایرانی به مصر سفر کنندف اسراییل حیات خلوت خود در مصر را از دست می دهد.

او با تاکید بر این که در توافقنامه امضاء شده با بخش گردشگری مصر بر کاهش هزینه‌های سفر به آن کشور تاکید شده است افزود: براساس توافقنامه امضاء شده هزینه سفر به مصر کمتر از سفر به سواحل ترکیه و حتی آنتالیا است و ایرانی‌ها می‌توانند با ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان سفر یک هفته‌ای به مصر داشته باشند.

رفیعی همچنین به توافق ایران و مصر برای اعزام گردشگران مصری به ایران اشاره کرد و گفت: سفر به مصر از دو شهر تهران و مشهد آغاز خواهد شد و پروازهای مصر با واسطه عراق انجام می شود. بدین شکل که پرواز تهران قاهره ابتدا در عراق فرود می‌آید و پس از ساعاتی ماندگاری مسافران در نجف یا بغداد، مسیر پرواز به مصر انجام می‌شود که اتفاقا مسیری جذاب برای گردشگران ایرانی خواهد بود. چون می‌توانند از عراق نیز بازدید و به زیارت اماکن مذهبی آن کشور بروند.

این فعال گردشگری که توافقنامه گردشگری ایران و مصر را در دو مرحله به امضای طرف مصری رسانده است در پاسخ به این سوال صدای میراث که چگونه مصری‌ها که ابتدا شرم الشیخ را مقصد نهایی ایرانی‌ها اعلام کرده بودند با حضور گردشگران ایرانی در تمام شهرهای گردشگری خود موافقت کردند؟ گفت: در سفر نخست به مصر برای پیگیری توافقنامه گردشگری با ایران، قرار بود در قاهره حضور داشته باشم ولی دیدار در شرم الشیخ صورت گرفت و در سفر دوم که هفته گذشته انجام شد، موضوع از این موضوع که ایرانی‌ها نتوانند به شهرهای دیگر مصر سفر کنند گلایه کردم که طرف مصری اعلام کرد، دیدار بدفعه قبل به دلیل احترام به مهمان در شرم الشیخ برگزار شده است و مصر تمامی دیدارهای رسمی خود را در این شهر انجام می دهد. اما هیچ منعی برای سفر ایرانی‌ها به شهرهای دیگر مصر و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن کشور در سواحل نیل یا اهرام ثلاثه و زینبیه و … وجود ندارد.

حرمت‌الله رفیعی با ابراز امیدواری نسبت به کاهش هزینه های سفر به مصر از ارزان بودن خدمات گردشگری در آن کشور سخن گفت و اعلام کرد که تنها مشکل پرواز است که قیمت زیادی دارد و باید کاری برای کاهش قیمت بلیت سفر به مصر انجام داد و هر کدام از ایرلاین‌ها که علاقه برای سفر ارزانتر به مصر داشته باشند می‌توانند در این مسیر فعالیت کنند. ضمن این که پیشتر اعلام شده بود مسافران مصر از ایران تنها باید از طریق پرواز العراقیه بآن کشور سفر کنند که اکنون می گویم هیچ منعی برای استفاده از ایرلاین های دیگر برای سفر به مصر وجود ندارد.

رفیعی تاکید کرد: توافقنامه گردشگری ایران و مصر به هیچوجه انحصاری و در اختیار بنده نخواهد بود و تمامی دفاتر خدمات مسافرتی کشور می توانند در مسیر مصر فعالیت کنند.

حرمت‌الله رفیعی تاکید کرد: سفر به مصر ارزانتر از سفر به ترکیه خواهد بود و ایرانی ها می توانند براساس خدمات مورد علاقه خود از ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان برای سفر به مصر هزینه کنند.

او با اعلام این موضوع که تفاهمنامه امضائ شده با مصر به هیچ عنوان محرمانه نیست گفت: مذاکرات با بخش‌های مختلف دولت و برخی نهادها در مورد انعقاد این توافقنامه صورت گرفته و نهادها نیز متقاعد شده‌اند که هیچ مشکلی در گشایش مسیر گردشگری ایران و مصر وجود ندارد.

او بندهای مربوط به این توافقنامه را آموزش راهنمایان گردشگری در دو کشور، موارد مورد نیاز موجود در پکیج تورهای گردشگری و هزینه‌ها اعلام کرد و گفت: این توافقنامه همچنین بصورت سه جانبه با عراق امضائ شده و با توجه به این که خط پروازی العراقیه تمام ناوگان هوایی خود را نو کرده است کیفیت پروازها بالا است اما هیچ الزامی برای این که حتما گردشگران ایرانی عازم مصر با العراقیه به آن کشور سفر کنند وجود ندارد و پروازهای ایرانی نیز می‌توانند در مسیر گردشگری ایران و مصر فعالیت کنند.

او تاکید کرد: سفر گردشگران ایرانی به مصر می‌توانست زودتر از تاریخ مورد اشاره آغاز شود ولی دست نگاه داشتیم تا ماه صفر نیز به پایان برسد و در ماه ربیع و از مهرماه سفر به مصر را آغاز کنیم.

شهر طلایی گمشده مصر چگونه آشکار شد؟

ساخت بزرگترین موزه جهان در کنار اهرام مصر

 

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید