دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۳

سفر به مصر تا آرام شدن اوضاع امکانپذیر نیست | اتفاقی برای گردشگران بیفتد باید پاسخگو باشیم | ایران و مصر شرایط گردشگری را عادی اعلام کنند تورها برگزار می شود

0 انتشار:

صدای میراث: سفر گردشگران ایرانی به مصر تا پس از جنگ غزه و آرام شدن اوضاع انجام نمی شود. طی چند ماه گذشته با بهبود روابط ایران و مصر و تلاش بخش خصوصی برای گشودن دروازه های مصر، توافق گردشگری ایران و مصر بی نتیجه ماند و جنگ غزه کریدورهای گردشگری ایران و مصر را تا اطلاع ثانوی بست.

انتخاب مجدد عبدالفتاح السیسی به ریاست جمهوری مصر و پیام تبریک تلفنی سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری به او اگرچه بیانگر تحکیم روابط دو کشور در آینده نزدیک و استقرار سفرای ایران و مصر در تهران و قاهره تا چند روز و هفته آینده است، اما آنطور که به نظر می رسد جنگ غزه چنان سایه سنگینی بر سر روابط گردشگری ایران و مصر انداخت که به گفته رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور، تا شرایط آرام نشود امکان سفر به مصر برای ایرانی ها وجود ندارد.

حرمت الله رفیعی که کریدور گردشگری ایران و مصر را در ماه های گذشته در توافق با دولت و بخش خصوصی مصر گشود، در گفت‌وگو با صدای میراث تاکید کرد که برگزاری تورهای مصر تا آرام نشدن وضعیت امکانپذیر نیست.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی با تاکید بر این که اگر اتفاقی برای گردشگران در مصر در شرایط موجود بیفتد باید پاسخگو باشیم اعلام کرد: وقتی شرایط نامساعد باشد طبیعی است که رفت و آمد گردشگران نیز وجود نخواهد داشت.

او با اشاره به بازگشایی سفارتخانه های ایران و مصر در روزهای آینده و اسقرار سفرا در دو کشور گفت: باید در انتظار پایان شرایط جنگی و آرام شدن وضعیت در غزه و مصر بمانیم.

حرمت الله رفیعی البته تاکید کرد که اگر دو کشور ایران و مصر اعلام آمادگی برای تبادل گردشگر کنند، حتی در شرایط جنگی غزه اگر مصر حفاظت و امنیت گردشگران را برقرار کند، تورهای گردشگری ایران و مصر برگزار خواهد شد.

رفیعی گفت: بخش خصوصی ایران آماده برگزاری تورهای مصر است و تنها باید منتظر تصمیم دو کشور برای اعلام وضعیت عادی گردشگری بود تا درخواست های بالای گردشگران برای سفر به دو کشور اجرایی شود.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید