یکشنبه, ۰۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ورود سرمایه‌ گذار هتل های جام جهانی قطر برای احداث ۱۲ هزار توالت در ایران | یک ریال هم از ایرانی ها نمی‌ خواهم | نیاز به عرضه سهام سرویس بهداشتی در بورس نیست | سرویس بهداشتی و مجتمع بین راهی با استاندارد جهانی می سازیم

0 انتشار:

صدای میراث: سرمایه گذار احداث هتل های پیش ساخته سبک ۴ و ۵ ستاره در جام جهانی قطر حدود ۷ ماه قبل طرح خود را برای احداث ۱۲ هزار سرویس بهداشتی به همراه مجتمع های خدماتی بین راهی سبک دارای فروشگاه، رستوران، نمازخانه، حمام و اقامتگاه کوچک در ۱۲۰۰ نقطه کشور را به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تقدیم کرده است.

به گزارش صدای میراث، اظهارات چندی پیش عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای تشکیل صندوق سهامداری سرویس بهداشتی در بورس ایران که با هدف جذب سرمایه خصوصی برای تحقق شعار احداث و ساماندهی سرویس های بهداشتی بین راهی تا پایان دولت و پس از آن اظهار نظر معاون گردشگری برای راه اندازی صندوق سرویس بهداشتی در بورس تا یکماه آینده، چنان سرو صدایی بر پا کرد که در تاریخ شعارهای مسئولین سابق وزارت میراث فرهنگی برای احداث سرویس‌های بهداشتی سابقه نداشت. فعالان بورس چنان به تمسخر این پیشنهاد پرداختند که حساب کاربری «بورس تهران» در شبکه X اعلام کردک « فعالان بورس در موضوع تشکیل صندوق سرویس بهداشتی بی جنبه هستند.»

حالا اما یک سرمایه گذار ایرانی که در کشور قطر زندگی و فعالیت می کند و احداث کننده هتل های سبک ۴ و ۵ ستاره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با استانداردهای فیفا است، طرح احداث ۱۲۰۰ مجتمع رفاهی پیش ساخته با ۱۲ هزار سرویس بهداشتی بین راهی را به وزارت میراث فرهنگی ارایه کرده است.

احمد شاکری، احداث کننده هتل های پیش ساخته جام جهانی قطر حالا در گفت‌وگو با صدای میراث خبر داده است که هر زمان دولت ایران مجوز اجرای طرح را به او ارایه کند، می تواند تمامی تجهیزات و متریال مرتبط با احداث سرویس های بهداشتی بین راهی و مجتمع های خدماتی پیش ساخته را وارد ایران کند و بدون آن که یک ریال از دولت و ملت ایران پول بگیرد، نیاز ایران به سرویس های بهداشتی بین راهی را با رعایت استانداردهای جهانی و خدمات هتلینگ برطرف کند.

احمد شاکری در گفت و گو با صدای میراث گفته است که این طرح تمامی استانداردهای لازم بهداشتی و رفاهی را دارد و اگر دولت ایران و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخواهند یکبار برای همیشه مشکل سرویس های بهداشتی ایران را حل کنند می توانند با طرح ارایه شده که استانداردهای جهانی لازم را دارد و پیشتر در قطر نیز آزموده شده است، در هر نقطه که نیاز به احداث این خدمات است مشکل سریس های بهداشتی و کمبود مجتمع های خدماتی را برطرف کنند.

او با اعلام این که در طرح مذکور هیچ نیازی به ساخت و ساز بتنی وجود ندارد اعلام کرد: تمامی تجهیزات لازم با کشتی وارد ایران می شود و پس از مونتاژ تجهیزات بصورت سازه های سبک اما کاملا کاربردی و دارای استانداردهای هتلینگ و استانداردهای جهانی در محل نصب می شود.

شاکری با اشاره به این که در یکی از سفرهای جاده ای خود به همراه خانواده اش از اصفهان به شیراز متوجه فاجعه ای به نام نبود زیرساخت رفاهی در جاده های ایران شده است گفت: دلیل این که این طرح را به وزارت میراث فرهنگی، گردشگر و صنایع دستی ارایه دادم آن بود که مشکل سرویس های بهداشتی و خدمات رفاهی در جاده های ایران با استانداردهای جهانی را برطرف کنم.

این سرمایه گذار ایرانی ساکن قطر اما با گلایه از این موضوع که طرح او ۷ ماه است در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بلاتکلیف مانده، از بازدید نمایندگان این وزارت خانه از طرح های اجرا شده خبر داد و با اعلام این که برای حل مشکل سرویس های بهداشتی ایران نیازی به تشکیل صندوق سرویس بهداشتی در بورس وجود ندارد گفت: به نظر می رسد اراده ای برای حل این مشکل وجود ندارد.

شاکری تاکید کرد: به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده ام که لازم نیست حتی یک ریال برای اجرای این طرح از خود و یا از مردم ایران هزینه شود. چون صفر تا صد این هزینه را خود انجام خواهم داد تا مشکل سرویس های بهداشتی بین جاده ای ایران برای همیشه حل شود.

این سرمایه گذار ایرانی ساکن قطر به صدای میراث اعلام کرد: در صورت علاقه دولت ایران و شخص وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ظرف یکسال تمامی ۱۲۰۰ مجتمع بین راهی سبک سازه به همراه ۱۲ هزار چشمه سرویس بهداشتی تمیز و دارای استاندارد جهانی در جاده ها و نقاط مختلف کشور نصب و راه اندازی خواهد شد.

احمد شاکری، اعلام کرد: متاسفانه به نظر می‌رسد وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علاقه چندانی به اجرای این طرح ندارد چون ۷ ماه از ارایه این طرح می گذرد و وزارت میراث و گردشگری برغم آن که از این طرح استقبال کرده است، هیچ نتیجه ای به بنده اعلام نکرده است.

سرمایه گذار ایرانی طرح احداث ۱۲۰۰ مجتمع خدماتی بین راهی پیش ساخته سبک سازه که طرح او همچنان در وزارت میراث فرهنگی مسکوت مانده است به صدای میراث گفت: در این طرح براساس تجربه‌ای که در احداث هتل های سبک سازه قطر داشتیم و مورد استقبال دولت قطر و فیفا نیز قرار گرفت، هر مجتمع دارای ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی استاندارد و تمیز خواهد بود و همچنین مجهز به اقامتگاه و حمام برای استفاده رانندگان بین جاده ای و مسافرانی است که ممکن است چندین روز در جاده های ایران تردد کرده و نیاز به استحمام و بهداشت داشته باشند.

او همچنین اعلام کرد: هدف این طرح تنها احداث این امکانات زیرساختی گردشگری در جاده‌های ایران نیست. بلکه نگهداری پس از احداث این مجتمع ها اهمیت بیشتری دارد و در صورت احداث نظارت های مستمر برای رعایت استانداردها در آن ها صورت می‌گیرد.

شاکری اعلام کرد: نیروی انسانی هر مجتمع که شامل ۱۰ چشمه سرویس بهداشتی، فروشگاه، رستوران و حمام است، به صورت سه شیفت در این مجموعه ها خدمت خواهند کرد و هر مجتمع نیز در حالت متوسط دارای ۱۶ پرسنل خواهد بود که در سه شیفت خدمات ارایه می دهند و نظارت بر فعالیت آن ها نیز به صورت دایمی انجام می شود. بنابراین حدود ۲۰ هزار اشتغال مستقیم در این مجموعه ها فراهم می‌شود.

او در پاسخ به این سوال صدای میراث که طرح شما صفر تا صد قرار است با سرمایه و هزینه خودتان انجام شود این اقدام چه فایده ای برایتان دارد؟ گفت: این طرح کاملا برد برد است و براساس توافقی که با وزارت میراث فرهنگی و دولت انجام می شود، سرمایه گذار می تواند حق بهره برداری ۲۰ یا ۳۰ ساله از این مجموعه ها داشته باشد که البته ابن مدت زمان به توافق دو طرف بستگی دارد.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید