پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۳

ویزای برخی کشورها برای اتباع ایرانی لغو می شود | عزت‌ الله ضرغامی: می خواهیم درها را باز کنیم

0 انتشار:

صدای میراث: چند هفته پس از لغو روادید یکجانبه ایران با ۳۳ کشور جهان، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که روادید برخی کشورها که ویزای ایران پیشتر برای اتباع آن ها لغو شد بزودی برای شهروندان ایرانی لغو می شود.

به گزارش صدای میراث، ۲۲ آذرماه بود که هیات دولت پیشنهاد وزارت میراث فرهنگی را پذیرفت و روادید ورود به ایران را برای اتباع ۳۳ کشور بطور یکجانبه ملغی کرد. با این تصمیم دولت، شهروندان کشورهای عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، لبنان، روسیه، ازبکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، تونس، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، مالزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، ونزوئلا، کوبا، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین، بلاروس و هندوستان می توانند بدون نیاز به گرفتن روادید ورود به ایران هر ششماه ۱۵ روز به کشور سفر کنند.

اکنون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفته است که بزودی قرار است ویزای ورود به برخی کشورهایی که ایران پیشتر لغو روادید یکجانبه با آن ها را ابلاغ کرده است، برای شهروندان ایرانی نیز لغو شود.

عزت‌الله ضرغامی بدون ذکر نام کشورهایی که درصدد اقدام متقابل در لغو روادید با ایران هستند، اعلام کرد: ما برای تقویت گردشگری کاری به روابط خاص دیپلماتیک نداریم، ما می‌خواهیم درها را باز کنیم، حساسیت‌ها را برطرف کنیم و بگوییم هر که می‌خواهد وارد ایران شود، آماده‌ایم تا از او پذیرایی کنیم و این خیلی برای ایران‌هراسی و علیه تبلیغات اقدام مهمی است. حرکت ما متعهدانه بر مبنای معرفی ایران با هدف گردشگری است.

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید