جمعه, ۰۷ اردیبهشت, ۱۴۰۳

جنگ غزه تورهای گردشگری ایران و مصر را تعلیق کرد | درخواست مصر از ایران برای به تعویق انداختن اعزام گردشگر به دلیل شرایط جنگی  

0 انتشار:

صدای میراث: رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از سفر هیات مصری به ایران برای درخواست تعلیق موقت همکاری‌ گردشگری با بخش خصوصی ایران و تعطیل موقت اعزام گردشگران ایرانی به مصر و بالعکس به دلیل شرایط جنگی منطقه همزمان با تشدید حملات به غزه خبر داد.

حرمت‌الله رفیعی در گفت‌وگو با صدای میراث اعلام کرد: روز گذشته نماینده بخش خصوصی مصر که تفاهمنامه گردشگری با بخش خصوصی ایران را به امضاء رسانده با سفر به ایران از انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران خواست که تورهای سفر به مصر به دلیل شرایط جنگی منطقه و تداوم جنگ غزه تا پس از برقراری آرامش تعلیق شود.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران به صدای میراث گفت: طرف مصری با اعلام این که منطقه در شرایط کاملا غیرعادی دارد و این شرایط در مصر نیز وجود دارد، از بخش خصوصی ایران که مسیر گردشگری مصر را راه‌اندازی کرده است خواست فعالیت در این مسیر را به پس از ایجاد آرامش در منطقه موکول کند.

حرمت‌الله رفیعی گفت: نگرانی از امنیت گردشگران نخستین موضوع در برگزاری تورهای مصر است و هر دو طرف نگران بودند که اگر خدای ناکرده اتفاقی برای گردشگران ایرانی عازم مصر یا بالعکس بیفتد و هواپیمایی در آسمان هدف قرار بگیرد هر دو کشور درا ین موضوع مسئول هستند و با توجه به این که مسیر پروازی در کریدور منطقه پرتنش قرار می‌گیرد بهتر است برگزاری تورهای مصر و ایران به پس از پایان جنگ و بازگشت آرامش به منطقه انجام شود.

به گفته رفیعی، برنامه ریزی برای سفر گردشگران ایرانی به مصر به پایان رسیده بود و با هتل‌های مصر در اسکندریه، قاهره و شرم الشیخ نیز مذاکرات به پایان رسیده بود گفت: مسیر گردشگری ایران و مصر در حال راه اندازی بود و سازمان هواپیمایی کشوری نیز وارد مذاکره با هواپیمایی مصر برای برقراری پرواز بود. اما متاسفانه جنگ غزه آغاز شد و طبیعی است که در جنگ‌ها و شرایط پرتنش امکان برپایی تورهای گردشگری وجود ندارد و بسیاری از گردشگران نیز حتی سفر خود به منطقه و ایران را نیز به تعویق انداختند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران گفت: بالاخره جنگ غزه به پایان می‌رسد و آماده هستیم که به محض آن که شرایط آرام شود مسیر گردشگری ایران و مصر راه اندازی شود اما اگر جنگ برای مدت طولانی ادامه یابد طبیعی است که چاره ای جز تعویق طولانی‌مدت سفر به مصر و ایران وجود ندشته باشد.

حرمت‌الله رفیعی افزود: شرایط جنگی فعلی در منطقه بر گردشگری بسیاری از کشورها تاثیر گذاشته است و برخی کشورها نظیر مصر و لبنان صد در صد گردشگران ورودی خود را از دست داده‌اند. اما گردشگری عربستان توانسته است با هوشمندی کامل از این وضعیت درامان بماند. این شرایط البته دامان ایران را هم گرفته است و حتی اندک تورهای گردشگری سفر به ایران نیز کنسل شده‌اند.

 

بیشتر بخوانید:

تاریخ ۵ هزار ساله غزه زیر موشک‌ های اسراییل

 

 خاورمیانه گردشگری ایران را به کدام سو می‌برد؟

 

تورهای سفر به مصر اجرایی می‌شود

 

اعلام گشایش مسیر گردشگری ایران و مصر با حضور طرف عراقی و مصری

 

حرمت‌الله رفیعی: سفر مصر ارزان‌تر از ترکیه است

print

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید